Chania, oktober 2015

Reisefølget hadde bestilt sprudlende til jubilanten til frokost. Feiringen er i gang

Det var overskyet fra formiddagen, så vi tok bussen til Chania, ca en halv time fra Pltanias og bussen gikk hvert 20. minutt.





Jeg aner ikke hvilken frukt dette var, men butikken var stappfull av de, så det var nok sesong. Grantaepler, sies det og det kan nok tenkes at det er riktig.




En som tok livet med ro og ikke brydde seg om folkemassene som strømmet forbi.




Det var mye folk i Chania på tross av at sesongen gikk mot slutten.

Vi spiste lunsj.

Og jubilanten fortsatte feiringen.












En liten middagshvil er på sin plass


Det er mye forfall å se overalt, lite oppussing, så det tyder på at økonomien er langt fra der den burde være i Hellas for tiden.




Fint flagg.


Noen renoverte fasader så vi, men det var ikke mange.

Vi dro hjem til hotellet og gjorde klart for mer fering. Vi valgte å gå på en alacarterestaurant på hotellet denne kvelden.

Vi fikk maten servert på rykende varm steinplate så vi måtte steke den selv.. Her er en diger ytrefilet av okse

Selv fikk jeg kylling og svinekjøttspyd og det var veldig godt og det var altfor mye mat. Jeg hadde forrett også, men det var en skuffelse for den smakte bare eddik.
Men enda så mett vi var, klarte vi å smake på kaken vi fikk av hotellet. En kjempefin feiring av 60 års jubilanten.  Takk til alle som ble med oss. 🙂

12 kommentarer
    1. Så helt supert ut det der..blå himmel, blide folk fin arkitektur og god mat..blir ikke særlig bedre enn det :)) Artig å se de fine bildene :)))

    2. annebe: Ja, himmelen ble blå når vi kom til Chania og etter det var den blå hele uken:) Ble ikke så fine bilder som jeg ønsket, liker jo å ta bilder av detaljer, men når vi er 12 mennesker på tur, kan jeg ikke bare snuble avgårde alene 🙂

    3. du for en fantastisk flott reise,ja der må det være deilig å feire bursdag 🙂 aldeles nydelige bilder ,kos dere videre om dere fortsatt er på reisen

    4. Åååååå.eg får lengsel langt inni sjela, når eg ser bilder frå Chania. Eg er ingen ivrig sydenfarer, men Chania er den mest steningfulle og koselege byen eg veit om. Takk for vandringa.

    5. Så herlige bilder. Tenker det var en fin feiring i sol og varme, når vi ellers har høst her hjemme. Jeg syntes det var utrolig godt med sol og varme i oktober, så ferie da blir det flere ganger. Var dere mange som reiste sammen?

    6. Er vel litt gambling med været på den tiden. Har vært flere ganger i Platanias i september, og var ikke riktig så varmt. men jeg drar svært gjerne tilbake….Koselige bilder, takk for titten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg