Kreta, Gerani, Platanias, del 2

Her var det vi satt når forrige blogginnlegg avsluttet. Det er dette som er ferie, ja ikke akkurat øl, men å sitte og se på folket og kjenne på atmosfæren.

http://lillasjel.blogg.no/1445179609_kreta_gerani_platania.html


I likhet med mange restauranter vi passerte, var også denne veldig koselig


Men så måtte ølen ut igjen, og da kom medaljens bakside frem. Her er rommet man passerer på vei til toalettet.

Legg merke til discokulen midt i rommet. Jeg går ut fra at om sommeren når det er mange mennesker ute, da er det sikkert disco her.:)

Da starter vi på veien tilbake til hotellet og jeg lurer jo på hvem som bruker å sitte her og kose seg.

Se på den blåfargen da. Slitt er det, men likevel så vakkert, skal tro hvofor hjernen vår blir så fascinert? Kanskje den tar inn mer av historien bak døren, enn vi er klar over.

Vi tenker å gå stranden tilbake og må finne en vei ned dit.

I mangel på hage, kan man likevel lage seg en miniversjon.

Disse husene så vi mange av. De var kjempefine


Sesongen er over, og det må ryddes opp.

Hva med å ha en handlevogn tilgjengelig til du må på butikken. Det er jo praktisk.

Nå ser vi jo stranden. Ganske så stille her. Her ropte de at de hadde god mat, på norsk.

Det var så fint på stranden. Bølgene var store og ikke noe er jo som å høre bølgene slå. Ja, det er også en av de tingene som mitt hode liker, av en aller annen grunn. Egentlig vil jeg jo ha fint vær og ingen bølger, så vi kan sole oss og bade.






Ganske så folketomt.  Jeg ble sliten av å gå stranda, ble tungt i sanden og vinden, så jeg tok turen opp i gaten igjen.

Det var mye av denne fargerike, vakre steinen på mange hus




Her skulle Rauma Energi vært en tur.


Noen vet å gjøre det koselig

En liten kaktus, for stor for min vinduskarm.

Eller en bitteliten gummiplante. Tja, litt for stor den også kanskje

En kveld gikk vi tilbake til stranden for å finne et spisested. Vi hadde all inclusive, men det er jo fint å spise andre steder enn på hotellet også. All inclusive er likevel ganske så praktisk når man er 12 personer, og maten var bra men drinkene var elendige. Dessuten er det ok å støtte de lokale restaurantene også. I og med at det er så lite folk, skjønner man jo at det ikke blir mye inntekt.


Det var ganske så idyllisk.

Og ledige bord var det ikke vanskelig å finne,nesten ikke mennesker å se.

Typisk gresk

Forrett. Ntapas, bestående av rusk, et gresk brød, som var som toast, men luftigere, knasende sprø. Tomater, oliven, gresk ost,(ikke feta, men husker ikke navnet), olivenolje, hvitløk og litt grønt. Var utrolig friskt og godt. Jeg prøvde meg på en versjon når jeg kom hjem, men den mislyktes, så jeg kommer tilbake når jeg har fått det til.


Kleftiko, typisk gresk rett, som du finner overalt. Lammekjøtt, tomater, paprika, løk, fetaost, inn i ovnen. Bestandig nydelig, selv om hver restaurant har sin egen versjon. Spiste mye Kleftiko når vi var på Rhodos.

http://lillasjel.blogg.no/1336816634_rhodos.html
Dessert droppet vi. De greske dessertene er veldig søte. Ikke kom de og spurte om vi ønsket dessert heller så det er ikke sikkert de hadde det i det hele tatt.

16 kommentarer

Siste innlegg