Øvelser, del 1, Kurven


 

Hodet vårt er en merkelig tingest

Den reagerer på mye av det vi sier og gjør uten at vi forstår hvorfor

Ubevisst

Det du sier til den, har den en tendens til å tro på

Også når du sier det til andre

Det er derfor det er best å passe seg også hva en sier til andre

Hjernen tror det også er til deg selv

Men hjernen er også flink til å tolke bilder

Det kan vi bruke i øvelser

 

En venninne av meg holder kurs

Hun fortalte at hun hadde en øvelse

Den øvelsen var veldig fin for meg i høst når jeg var veldig sliten

Man skulle se for seg en kurv

I den skulle man se hva man puttet oppi

Hva fyller vi i kurven vår som gir oss energi og glede

Man ser for seg hver en ting man liker å holde på med

 

Deretter skulle man se hva som rant ut av den,

Hva er det som tapper en for krefter eller humør

Jeg så min kurv øyeblikkelig

Den hadde ingen bunn

Alt jeg fylte i av gode saker, rant bare rett igjennom

Jeg skjønte derfor med en gang at her var det tid for endring

Bunnen måtte snurpes sammen så ikke alle kreftene mine renner ut

Dette er en fin øvelse for å bli bevisst hverdagen vår

Hva skal vi gjøre mer av og hvor skal vi stramme inn

Selv må jeg ha mer hvile

I dag

 

16 kommentarer

Siste innlegg