Jeg bader i havet

Åh det er så kaldt
Jeg hutrer
Jeg dupper tærne i havet
Jeg hyler
Jeg er en liten pyse
Men jeg gir meg ikke

 

 

Jeg kjenner det kalde slår mot beina
Jeg gisper
Likevel tar jeg et steg til
Kaldt, kaldt vann
Et steg til
Jeg vakler
Greier jeg eller gir jeg meg
Jeg liker ikke
Brrr, kaldt, kaldt, kaldt

 

 

Så tar jeg mot til meg
Jeg  trekker pusten og overgir meg
Overgir meg til det kalde
Det kalde vannet omslutter kroppen
Plutselig er det ikke så kaldt lenger
Jeg fryder meg
Nye følelser tar bolig i meg
Følelser av mestring
Følelsen av frihet
Jeg dupper opp og ned i takt med bølgene
Vannet river meg ikke overende noe mer
Jeg er blitt en del av det
Hvordan har det skjedd

 

 

Jo, jeg har overgitt meg
Istedetfor å stritte imot
Latt meg flyte med
Det er da jeg er mest fri
Når jeg flyter i vannet
Det er en berusende følelse
Følelsen av frihet
Av og til må vi bare overgi oss
Vi kan ikke hele tiden stritte imot
Da vil bølgene ta oss
Bryte oss ned
Jeg elsker å bade i havet
Jeg gleder meg til jeg skal til varmere strøk igjen
I dag

 

ps, Nei, ikke i dag, i dag er det for kaldt for meg, jeg er en pyse

 

14 kommentarer

Siste innlegg