Jeg liker dagene mine


Jeg liker dagene mine

Jeg liker de dager jeg får

Det å våkne opp og få en helt ny dag til rådighet

Det er ingen selvfølge

Selv om vi liker å glemme det

 

Jeg liker også mine ikke liker dager

Det er nemlig dager jeg ikke liker

Jeg liker de ikke mens de er her

Men når jeg får de på avstand, da er det ok likevel

Jeg ser at det er de dagene som bringer mest lærdom

Selv om de kan være vonde og smertefulle mens de er der

Likevel vet jeg at jeg må ta de med i boken min

Min livets bok

 

Jeg kan ikke bare rive ut de sidene

Da blir ikke boken like verdifull

Det blir som å rive ut biter av sjelen min

Jeg blir ikke hel lenger

Jeg er satt sammen av alle mine opplevelser

De former meg til å bli den personen jeg er

Den jeg skal være

Den jeg skal være glad i

Den jeg vil at du skal møte

 

Ikke liker dager, kan være forferdelig vonde

De kan være svartere enn natten

Det kan da være vanskelig å se liker dagene

Vi tror kanskje at de ikke kommer noe mer

Men det gjør de

De sniker seg inn igjen når vi tar tiden til hjelp

Når vi åpner døren på gløtt for å ta imot de

Men det må vi

Vi må ha mot og styrke til å åpne døren på gløtt

Sakte men sikkert kan da gleden få lure seg inn igjen

I dag

 

14 kommentarer

Siste innlegg