Annerledes

Annerledes

 

Annerledes

Er du annerledes 

Er det det du strever med

Får du ikke til å være som alle andre

Nekter du å gå på den brede veien

Den veien alle andre går

 

Hvorfor det

Hvorfor vil du ikke gå der

Sammen med alle andre

Hvorfor skal du bestandig gå en annen vei

Eller stoppe opp og ikke ville gå i det helt tatt

Hvorfor det

Hvorfor skal du være så vanskelig

Du kan da vel følge flokken

 

Det er da du spør

Hvem gikk der først

Hvem var den første som gikk der i flokken

Hvem var den som de andre fulgte etter

Jo, det var en som turde å gå sin egen vei

Da var denne alene

De andre valgte å følge denne ene

Det var da de ble en flokk

 

Noen må bestandig gå først

Noen må tørre

Noen må ha et større mot og gå en annen vei

Tråkke opp sti

Da kan andre komme etter

De som ikke våger å gå alene

Det er ikke alle som har det motet inni seg

Men kanskje blir de inspirert

Av deg

Kanskje de en dag, bryter ut av flokken

Inspirert av ditt mot, går de sin nye vei

Det er bestandig den som er annerledes som går først

Tenk over det neste gang du har lyst til å dømme noen du føler er annerledes

Kanskje har denne et mot du aldri har hatt

I dag

 

8 kommentarer
    1. Jeg tenker at jeg må den veien jeg VIL, ikke gå en annen ve FOR å velge noe annet… Noen ganger er det riktig å gå den veien andre har gått OGSÅ, og andre ganger ikke. Jeg velger ikke vei FOR å være annerledes 🙂

    2. Ja, så sant. For det MÅ jo alltid ha vært noen som har banet veien….og det har KOSTET for mange av dem….og krevd en god porsjon mot!!
      Mor sa en gang : “Støtt skat det væra så mye RART med deg!” Vi må godta at det kan være mye “rart” med en unge – og så heller veilede litt i blant. Slik kan de få utvikle sine talenter, prøve og feile!
      Veldig godt og klokt det du skriver!! 😀

    3. Helt sant 🙂 jeg så på teksten flere ganger og mumler inni meg, at man skal jo ikke streve for å være annerledes, bare for å være det. Man kan helt klart følge andre også. Jeg tenkte at teksten skulle vært endret nettopp av den grunn. Men så er det så rart innimellom at den lar seg ikke endre, av en eller annen grunn, så da lot jeg det bare være sånn :)men tenkte akkurat som du 🙂 kanskje kom ordene sånn fir at vi skulle tenke litt selv? frodith:

    4. Ja det er nok sant, noen må gå først. Og det viktigste er at man velger den veien man selv vil og føler er rett. Noen ganger alene, andre sammen med andre, akkurat det som blir rett.

    5. Jeg er ikke noe flink til å gå i flokk, til å følge for mange andre.
      Liker å tenke selv. Se hva jeg kan få til.
      Av og til er det greit å gå i flokk, men av og til er det veldig viktig å gå forann og vise vei for de som trenger litt anderledes tenkning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg