Har du vært der, der ingen vil være

Har du vært der
Der ingen vil være
Der det er svart
Bare svart
Helt nede i kjelleren
Alene
Du vil bare være alene
Ingen får komme nær deg
Du takler det bare ikke
Gå vekk, sier du
Gå vekk
Du forstår ikke likevel
Du forstår ikke hvordan det er
Hvordan det er her nede i mørket
Det er ikke lys her skjønner ikke
Ikke lys

Hva sier du
Har du med deg lys
Jeg vil ikke ha lys
Tving deg ikke på meg
Jeg har ikke kraft
Et lite lys, sier du kun et bittelite lys
Jeg må tenke litt
Jeg må kjenne etter
Kan du komme igjen
Jeg må ha litt mer tid
Skjønner du
Litt mer tid
Jeg er ikke helt klar enda
Ikke klar for lyset
Men sett det her, litt på siden
Da vet jeg at det er der
Når jeg er klar for det
Da kan det hjelpe meg å vise meg vei
Veien tilbake
Til lyset
Til livet
Takk for lyset min venn
I dag

 

ps. teksten er ikke om meg 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg