Sammen mot noe bedre

Jeg ser på. Norske talenter
Jeg griner
Ja, jeg gjør det
Jeg ser alle følelsene
Jeg ser alle uttrykkene
Det er dans, det er rap, det er sang
Den ene etter det andre
Med en evne til å formidle et budskap
Nydelige mennesker
De griper meg
Og når jeg er berørt, da griner jeg

Det forteller meg at jeg er emosjonell i dag
Tusenvis av følelser
Men det forteller meg mer også
Det forteller meg at vi såvidt har tatt steget ut i en ny verden
En verden der vi endrer verdier
Der de gode verdiene får bre seg
Der vi kan bry oss mer om hverandre

Der vi kan sende hverandre gode tanker
Der vi kan gi hverandre et smil
Istedetfor sinte ord
Rett og slett vise omtanke for hverandre
Glede oss over hverandres fremgang
Og der vi kan se barna
Se hvilken ressurs de er
At de kan bli sett
At de kan bli verdsatt

Jeg tenker at nå må vi ta peiling på en annen verden
Der det vi har inni oss blir viktigere enn hvordan vi ser ut
Der vi kan legge vekt på andre kvaliteter
Vi mennesker er jo så unike
Vi har så mye vi kan bidra med
På det menneskelige planet
Ikke bare når det gjelder makt og karriere og penger
La oss omfavne mangfoldet
Omfavne gleden over livet
Gleden over kjærligheten
La oss leve sammen i fred
Glade for å ha hverandre
Glade for å være i dette livet
Sammen
I dag

//

Love is the new religion of the 21st Century – Recruiting NOW

Everyone is welcomePlease share freely

Posted by Riccardo Ferrari on 26. mars 2010

4 kommentarer
    1. FIne tanker og fint skrevet 🙂 .når det er sånn <3 Og verden blir nok kanskje mer åpen for godheten nå. Vi ser at folk står sammen på en måte, hvertfall så lenge de husker det. Ofte skjer noe vondt...og så er folk gode med hverandre..SÅ glemmer de det litt igjen... Og slik går det ... Og nå er vi i en god bølge igjen <3

    2. frodith: Ja, akkurat sånn er det og derfor kommer det i bølger og vi er nok ikke ferdige enda. Ikke mens du og jeg blogger ihvertfall, men kanskje om et par generasjoner til vil vi se store endringer. Det har jo faktisk aldri vært mer fred i verden enn det er nå, det føles bare ikke sånn, for vi får krigen rett inn i stuen. Men det er færre land med ufred enn noen gang før, heldigvis. Men vi trenger noe vondt for å få oss til å tenke godt, det er det som er så dumt og så er vi så onde på det nære planet selv også. Ser jo det i sosiale media, det er jo rett trist med drapstrusler, osv, fordi noen mener noe annet enn seg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg