Hjemme igjen


Så sitter jeg her
Hjemme igjen etter mitt livs reise
Og hvor skal jeg begynne
Hva skal jeg si
Denne uken i mitt liv rommer mer enn ord kan fortelle

Aldri mer skal jeg tvile på at energiene våre lever helt inn i evigheten
Aldri mer
Jeg har sett, hørt og erfart altfor mye på disse syv dagene til at det er rom igjen til tvil
Sterke historier fra nydelige medmennesker
Jeg er ydmykt takknemlig for tilliten
En etter en kryper de inn i hjertet mitt
Nå har jeg jo erfart at det aldri blir fullt der
Det er som om veggene stadig utvides, helt av seg selv

Å oppleve at åndeverden bare var en tanke unna, var en forbløffende opplevelse
Tenk at jeg kunne
Jeg kunne lukke øynene et øyeblikk for så å ta ned noens pårørende
En av de som nå er i den åndelige verden
Jeg kunne se og vite ting jeg ikke hadde den ringeste forutsetning for å vite
Jeg kunne og lese mennesket som satt foran meg i kjøtt og blod
Hvordan denne var som menneske og hva vedkommende kunne jobbe videre med
Selvfølgelig hadde jeg ting jeg bommet på, men øving gjør mester
Ofte ble ting vist på en annen måte enn jeg forstod
Det skapte litt forviklinger men det er jo sånn man lærer
Av og til stusser man på ordene som kommer
Som når man får ned noens mor og første ordet jeg hører i hodet er stortå
Men så snakker man videre og det viser seg at det var ingen bom
Morsomme episoder
Og også nerver
Greier jeg dette
Å stole på opplysninger man får, er ikke bare enkelt

Jeg føler jeg fødes på ny
Sakte men sikkert finner jeg den jeg skal være
Eller rettere sagt den jeg er
Den jeg er inni meg
Jeg skjønner ikke helt hva jeg skulle vært uten denne uken
Men nå har jeg og sett hvordan ting blir lagt til rette for oss når vi spør
Når allergitesten man sier ved frokostbordet at man skulle hatt, blir levert noen timer senere, på flyplassen
Fremmede mennesker setter seg ned ved siden av oss
Samtalen kommer i gang og vips har vi fått mange gode tips
Og vedkommende som ønsket test, ble testet via kinesologi, der og da
Mission completed liksom

En av de mest gripende opplevelsene for meg kom, i de siste minuttene av kurset
En av lærerne kanaliserte ned et budskap
Du hører hvordan stemmen hennes endrer seg og noen snakker
Først hører jeg ordene
Det slår meg at de er mine
Nei, jeg har ikke skrevet de, men jeg kjenner de
De sære, rare innleggene mine, dem jeg av og til undres over
Jeg kjenner igjen setningsoppbyggingen
Jeg kjenner igjen måten ordene blir brukt på
Så kommer rytmen inn i kroppen min
Rytmen som er i kroppen når jeg skriver disse spesielle innleggene
Når jeg ikke føler det er mine ord
Når jeg selv må lese etterpå hva jeg har skrevet, for jeg vet det ikke
Når jeg ikke trenger å redigere, for det er ordrett
Og føler jeg for å endre noe, får jeg det ikke til
Rytmen i kroppen er som en dans
Fingrene danser på et vis
Så kommer følelsene
Jeg overmannes av gråt
Gleden over gjenkjennelsen i energiene fra denne kilden
Dette er min kilde, eller en av de, som inspirerer ordene mine
Læreren forteller at det er første gang denne stemmen kommer til henne
Men jeg vet at den har vært hos meg mange ganger
Og jeg elsker følelsene og ordene jeg får fra denne kanalen

Og alle bekreftelsene jeg har fått
Hvor viktig det er å følge hjertet
At jeg står støtt i egen kraft
At jeg holder likevel beina på jorda
At jeg tenker og føler hva som er riktig for meg
Hvordan vi påvirker de rundt oss, ved bare å være oss selv
Så tenk deg om
Tenk deg nøye om hvordan du er som menneske
Prøv å ha det så godt som mulig mens du er på jorden
Da skaper du gode energier, ikke bare for deg selv, men også alle andre rundt deg
Lev i sannhet fra ditt hjerte og sjel
I dag

 

 

 

16 kommentarer
    1. Oj så spennende. Og for en opplevelse du har hatt. Så mye du har lært. Og så deilig det må være å tilbringe en hel uke sammen med likesinnede, mennesker som forstår deg, og som du kan dele med, og lære fra. Høres absolutt ut som en viktig og riktig reise .)

    2. Min matgale verden: Ja, det var fantastisk og samtidig utmattende, tror det var en kveld at jeg ikke hadde sovnet klokka 22 🙂 Forstår ikke hvor jeg skulle ha vært uten denne uken, slik jeg ser det nå:)

    3. Ja, dette anbefaler jeg 🙂 Norsk uke igjen neste år 🙂 Vet ikke om jeg skal dit enda, det får vi se 🙂 Men fint når man jobber to og to, og slippe å tenke på språk :)Marianne S Øverland:

    4. Tenker nok at dette har forandret deg, og gitt deg enda mer av innsikt…Du beskriver det hele utrolig godt, man kan føle det…Jeg likte ekstra godt ordene “Vi er bærere av generasjoner med historie, alle er der i ryggsekken vår…

    5. Jeg kjenner jeg smiler når jeg leser det du skriver..
      Mamma var på en del møter med likesinnede.. Hun snakket ofte om ting litt over hodet mitt, men den gleden, og den måten hun snakket om det på var så ekte at jeg ble varm.
      Slik er det med dine ord også.
      Må ha vært en helt fantastisk opplevelse, og som du sier.. Du har lært så mye, og du lærer litt hele tiden.:)
      Takk for at du delte.

    6. maiken: Takk <3 Jeg har lært om skrivingen min og, at når jeg er i lett transe og kjenner på følelsene var det jeg vil skrive, kommer ordene lettere frem, at jeg må finne rytmen når jeg skriver. Det er som jeg inni meg danser en dans, det er litt merkellig 🙂 Jeg har og forstått at skrivingen er en del av det jeg må fortsette å utvikle <3

    7. Dette høres absolutt ut som noe jeg kunne ha tenkt meg å reist på en gang! Ja, det å stole på det som kommer er nesten det vanskeligste. Mange ganger har jeg tvilt i forbindelse med Reading – ikke turt å si det som har kommet….og så har det vist seg å stemme. Det er jo egentlig ikke noe hokus-pokus, men noe som kan trenes opp. Underveis er det også viktig å bevare ydmykheten – og den tror jeg du er i besittelse av! 😀 Takk for at du delte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg