Du tror du kan gå den bredeste veien

I dag kommer et innlegg som kom etter det i går. De kom noenlunde samtidig men jeg velger å dele de, for jeg føler at jeg her får svaret på det jeg spurte med selv om i går. Det kommer sånne sære innlegg innimellom sånn er det bare.

I går : http://lillasjel.blogg.no/1439536346_14082015.html

Du sier du lengter

Du sier du vil finne veien til kilden

Men hvor er du hen

Hvilken vei går du på

Du tror du kan gå den bredeste veien

Der ingen hindringer er

Der virrer du frem og tilbake

Du innser ikke at der er det ikke noe få finne

Ikke det du søker og lengter etter

Freden i din innerste kilde

 

Du må jobbe deg inn dit

Du må være villig til å la andre ting gå

Ja, kanskje er det mye som føles mye mer lett og morsomt og avslappende, der og da

Men du må se forbi det, skal du nå inn i kilden

Den er så mye dypere

Du må innse at da må du være villig

Det har du nok ikke vært den siste tiden

Derfor har du heller ikke den kontakten du ønsker deg

Ja, du ser det, men du vet og at du ikke har gitt slipp

Men du går andre tider i møte nå

Du vil komme dypere

Du vill finne freden i deg

 

Kanskje skulle du ha denne tiden der du er skilt fra kilden

Kanskje skulle du føle på seperasjonen

Du har jo sett det

Du har jo forstått det

Du har bare drevet videre som et stykke ved i elven

Men elven vil etterhvert renne ut i fjorden

Du kommer dit akkurat når du skal

 

Du skal jo være her på jorden

Derfor trenger du og å være jordet

Du kan ikke fly hele tiden

Du kan ikke leve konstant  tilbaketrukket

Vi forstår at du lengter

Smaken av kontakten med kilden føles nok euforisk for et jordisk menneske

Den evige lykke

Men du kan ikke være der hele tiden

Du har en jobb å utføre

Du skal observere

Du skal samtale, skape kontakter, være tilstede

Det er du ikke hvis du skal kun være i en tilstand av transe

Du må ha jording

Du er et menneske

Derfor må du lære å gå inn og ut av transen

Du må lære at du hele tiden har et valg

Det valget er ene og alene ditt

Du vet det egentlig, ikke sant

I dag

 

 

8 kommentarer
    1. frodith: Nei, det er nettopp det som er viktig, man kan ikke bare forsvinne i egen boble, det må være en balanse her, men jeg kjenner hvordan kroppen min blir i bedre form nå når jeg er kommet i gang. Det er typisk sommer, gubben hjemme og jeg tar meg ikke tid til å sette meg ned, og da blir det lett sånn:)

    2. Jeg “flykter” litt for ofte, enda jeg ser hvor godt det gjør meg de gangene jeg setter meg ned. Nå blir det mer ro igjen etter en hektisk sommer med mye jobb og flere folk i huset. Da har jeg ingen unnskyldninger lenger! 🙂

    3. karidansen: Akkurat sånn er det her og 🙂 Men nå har jeg begynt og merker hvor godt det gjør meg, jeg er faktisk avhenglig og det er nok derfor denne lengselen trenger seg på, men neste uke blir jeg gående i en energirus hele uken. Reiser fredag og da blir det en uke mediumskap på meg så da blir det nok godt å jorde seg når man kommer hjem igjen 🙂

    4. Vi trenger struktur og rutiner, for å kunne ha en god balanse 🙂 Og sommertiden er vel den tiden på året hvor balansen også tar ferie. Men det er godt likevel. For da får vi føle på det, og så blir det så godt å komme inn i vante former igjen etterpå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg