I dag har jeg så lyst til å skrive

 

I dag har jeg så lyst til å skrive

Men jeg vet ikke hva

Om livet kanskje

Eller om døden

Finnes den eller er det en overgang

Og hva med livet

Hva er egentlig det

Det er vel dagene som går forbi uten at vi får helt tak i dem

Plutselig er de blitt til år

Og verden

Ja, hva med verden

Den vises for oss med all sin ondskap

Men den rommer jo ikke bare det

Hva med all kjærligheten, omsorgen og gleden

Hvorfor får vi ikke se mer av den

Foreldrene som kysser barna sine god natt

En sønn som tar tårefylt farvel med sin mor

En mor som blir borte for han i denne verden

Ja, hvorfor

Hvorfor bryr vi oss ikke mer om det som godt er

Favner det

Tar det inntil oss som noe kjært

Verner det med vårt liv

Lar det fylle dagene våre

Vi er så flyktige vi mennesker

Vi skal favne så mye

Det er bare det at mye av det vi higer etter er uvesentlig

Dagene som går, de går bare avgårde

Rett foran nesen på oss, uten at vi stopper for å ta imot dem

Vi ser dem bare i øyekroken

Alt dette vil jeg skrive om

Men jeg vet ikke hvordan

Hvordan skal man få alt ned som skrevne ord

Det finnes ikke nok ord i verden

Det finnes ikke nok ord tl å dekke alt det jeg har lyst til å si

Det finnes ikke nok ord

I dag

14 kommentarer
    1. Ikke sant. Vanskelig å finne ord på det om virkelig betyr noe. Beskrive det. Ofte bruker vi ordene på uvesentlige ting. Ord som ikke virker for noe..

    2. Du hadde jo mange fine ord om det her da 🙂 Livet er sammensatt ..noe trist og noe fint …det triste har lett for å overskygge det fine dessverre..man vil jo gjerne at de rundt seg skal ha det bra ..
      Man trenger å roe ned å “ta inn”livet litt oftere ja..isteden for å bare gjøre alt en tror en må .
      Søndagsklem :))

    3. Det er godt med stillhet…. Når det har vært mye snakk, må et avløses av stillhet! Og…vi har lett for å fokusere for mye på det som er vrangt og skakt…Det er jo det vi lar oss fore med fra mediene, både fra de profesjonelle og de sosiale……..:)

    4. Livet går jo bare i sin egen fart, og vi må passe på å leve det mens det er her. Jeg er bevist at jeg skal si at jeg er glad i de jeg bryr meg om, være snill med de, og vise at jeg er her. jeg har en super familie, og jeg har mye jeg vil si, men av og til er det veldig stille. Slik er det nok for oss alle av og til…

    5. Kanskje noen ting ikke SKAL skrives ned også 🙂 men bare oppleves en stund…før det blir noe mer av det 🙂 Og du får det nok ned, når tiden er moden 🙂

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er det som er så vanskelig å leve det mens det er her, vi higer bestandig fremover 🙂 Men satte meg til slutt ned og meditere, tross motstand og da roet jeg meg ned. Ellers så er det nå bare sånn ordene kommer innimellom:) Fikk et blogginnlegg i går kveld når jeg hadde lagt meg, men stod ikke opp og da ble det vekk 🙂

    7. Du formidla mye veldig viktig med få ord. En kunst å klare. Det er også store spørsmål…..for vi mennesker er ikke kommet så langt. Vi er enkle og blir “underholdt” av det enkle. I denne fasen. Men tror det er viktig å passere den og få med seg essensen. For den er nok en viktig øvelse på det videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg