Ja, jeg vet jeg ikke skulle gjort det

Ja, jeg vet jeg skulle ha gjort det

Ja, det vet jeg

Jeg vet det så inderlig godt

Jeg vet det, det gjør jeg ja

Men gjør jeg det

Nei, det gjør jeg ikke

Enda jeg vet at jeg skulle gjort det

 

Er det ikke gjenkjennelig

Hvor ofte er det ikke sånn

Det er så mye vi inderlig vet

Vi skulle gjøre, burde gjøre, må gjøre

Men gjør vi

Nei, gjør ikke det

 

Ikke jeg ihvertfall

Istedetfor gjør jeg det jeg ikke burde gjøre

Det jeg sa at jeg ikke skulle gjøre

Det jeg skulle la være i dag

Det gjøre jeg likevel

Ja, er det ikke likt seg

I dag

 

ps. Har du noe du vet du burde gjort, men som ikke blir gjort likevel ?

12 kommentarer
    1. Jeg har faktisk lært meg til å legge en plan. I den har jeg en uke, en mnd eller mere som utgangspunkt. Det jeg bør, og det jeg skal gjøre.
      Det jeg skal blir prioritert, og jeg har vanligvis en dead line på det. viktig for engen del.
      Det jeg gjerne hopper over er bør…..
      Mye av børene burde vært gjort nettopp på bakgrunn av børet. Her er det mest om meg selv..
      Så ja jeg bør bli flinkere jeg også..

    2. Jada, jeg har stadig ting jeg burde gjøre…men som blir satt litt på vent – fordi det finnes andre ting som er gøyere. Men ting blir jo ikke borte selv om de utsettes, så egentlig burde jeg bli flinkere til å “bare gjøre det” og så belønne meg selv med de hyggeligere tingene etterpå 🙂

    3. margarites: Det er sånn jeg prøver å gjøre det, gjøre litt nyttig og så pause, for i hele tatt å få det gjort. Det jeg skulle ha gjort nå er å meditere mer, men det er det jeg ikke setter meg ned og gjør, jeg roter bort tiden på annet tull og er ikke i form enda jeg vet at meditasjon gir meg mer energi. 🙂

    4. Humoristisk vri på noe som er ganske gjenkjennelig. Jeg tar noen rufs” i blant på det jeg “Skulle ha gjort”, og da føles det godt etterpå….Og så gjør jeg ting jeg IKKE skulle ha gjort….og det føles ikke FULLT så godt…etterpå…….;)

    5. karidansen: Jeg tenker som så at gjør jeg noe som jeg koser meg med, så er det godt for kroppen selv om jeg kanskje burde gjøre noe annet. Det jeg burde gjøre her var å meditere for å bli bedre form, og det tvingte seg til slutt frem, for sånn er det jo,hehe. Hører jeg ikke etter, så må jeg til slutt bare høre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg