Anthem of the Seas, Seaflex og Robot

Etter Malaga, hadde vi en sjødag.

Vi bruker å tilbringe de dagene i solen eller i skyggen, med en bok. Total avslapping.

Men du verden det er mye aktiviteter ombord. De har et område ombord som heter Seaflex. Der er det masse folk i aktivitet hele dagen.

Det er jo dette som er sjødag for meg, avslapping og nytelse

Her er biblioteket mitt denne gangen, ble nok ikke lest alle nei, men jeg liker å ha noen å velge blant, og så er det jo både til meg og romkameraten min.

Barneparkering for alle aldre. Masse aktiviteter for barna, men på engelsk. Foreldre ingen adgang.

Den store hallen de kaller Seaflex er mye brukt. Her er det sirkusskole for ungdommer

De brukte banen til radiobiler

Men jeg var her

Det var timeplan over hva som foregikk. Det var alle typer ballspill, både fotball, wolleyball og basket. Det var litt kjekt å se for her var det mennesker i alle aldre og alle nasjonaliteter som lekte seg sammen.

Og det var rulleskøyter man fikk låne.

Men jeg var nok heller her og tok meg en matbit i Windjammer, buffeten. Her var det alt du kunne tenke deg av mat, pasta, pizza, taco, burger, stor salatbar, eller ferdige salater og sandwicher du kunne varme. Det var amerkansk mat, latinamerikansk,meksikansk,asiatisk, både kinesisk og indisk. De lagde lomper til deg med fyll i mens du ventet eller du kunne plukke ingredienser til pastaretter. Det var supper og masse frukt og for ikke å snakke om kaker og desserter.

Den brownisen der spiste jeg flere av, den var ganske god. Ellers ser kakene bedre ut enn de smaker.

En annnen nyoppfinning på Anthem er roboten som blander drinker. Det var egentlig litt tøft. Du får en ipad, der du logger deg inn og ser på menu og så trykker du order og du kommer i køen.

Nå var det ikke kø når vi bestilte og dronningen kan derfor fotografere husbondens Bombay Sapphire bestilling

Hele tiden stod det hvor den var i prossessen

Her kommer den. Den slo drinken i glasset og du la kortet ditt på og den kom seilende til deg.

Da var det min tur, og som dere ser er jeg nummer en i køen.

Her har den i isbiter

Apple blast, lagd uten menneskehender

I dag var vi tilbake på Silk, den asiatiske. Viatnamesiske tacos, de var gode


Lammeskank tandoori, eller ett eller annet sånt, godt var det

Åh nei da, den ble sikkert ikke glemt denne kvelden heller. namm

Det var to kafeer som var åpen stort sett hele natten i tillegg til roomservice. Det var en pizzeria og det var en kafe med sandwicher og kaker Sorrentos og Cafe Promenade. Roomservice var gratis unntatt mellom midnatt og klokken 6 om morgen, da måtte du betale 5 dollar. Jeg sovnet lenge før midnatt så det var ikke noe problem.

For de som vil lese mer om RCCL sine skip, både om Anthem og den nye Harmony, som er enda større, Oasisklassen

http://www.royalcaribbeanpresscenter.com/fact-sheet/26/anthem-of-the-seas/

14 kommentarer
    1. Takk for titten , ser helt supert ut og fint du klarer å slappe av med en bok blant folk og røre 🙂 Tror jeg hadde valgt det jeg også..isteden for å svinge meg i den trapesen..hehe..God natt :))

    2. annebe: Ja, vi fant oss en rolig plass for det var kaos rundt svømmebassenget. Det var nesten maks kapasiet med passasjerer ombord, så det var nok 500 mer enn vanlig og det vises jo når mange av de er barn 🙂

    3. Wow, sirkusfolk og fotballbane! Ikke helt det jeg forbinder med en båt…..men så har ikke jeg vært på større båter enn danskebåten, og den kan ikke sammenlignes med noen ordentlig cruisbåt! Gøy med den drinkebestillingen, nesten så man må bestille noe bare for å følge med på prosessen 🙂

    4. margarites: Ja,man må ikke bestille med alkohol, de hadde alkoholfritt også, og ja cruiseskip i dag er aktivitetsbyer for hele familien, så de som tror det er som Kielferga eller Danskebåten vil få seg en overaskelse ja:) I tillegg er man jo i land de fleste dager og opplever masse 🙂

    5. Ja, man får jo hele verden ombord på et sånt skip, og mangler ikke noen ting 🙂 Og ja, jeg har jo en robot i hus jeg også. Det kalles for kaffemaskin. Det er jo en form for robot det også. Jeg må jo hjelpe til litt da, med å putte kapslene inni 🙂 Var nå litt tøffere den roboten som laget leskende drikker 🙂 Artig å kunne se på. Har aldri sett en sånn sak før jeg 🙂
      Bibliotek må man ha når man er på ferie. Det er helt klart 😀
      Kjekt å se 🙂

    6. Eva: Nei, det er nytt dette hos Rccl, de har sånne gimmicker for å få pr og for å vise at de er nyskapende 🙂 Ja, bibliotek er viktig 🙂 jeg elsker å lese når jeg er på ferie, det er så befriende avslappende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg