Det er ikke enkelt, men det er viktig, veldig viktig………..for meg

Jeg hadde dette innlegget en dag og det har ikke sluppet meg i tankene

http://lillasjel.blogg.no/1438375684_jeg_vil_vre_meg.html

Bildet hadde jeg fra før

Men som så ofte før, så hadde jeg glemt det

Jeg husker slett ikke at jeg tråklet det sammen

Men så dukket det da opp foran øynene mine den dagen

Og det kom noen ekstra ord

Noen ord som sporet meg inn på det jeg har tenkt mer på

 

 

 

Det høres så enkelt ut, dette å finne seg selv, være seg selv

Det er nærmest blitt en klisje i dag

For meg går det ikke kun på personlighet

Det går mye dypere enn det

Det går helt inn i det åndelige

Hvorfor er nettopp jeg her

Hva er min rolle på jorden

For å finne den rollen, må jeg først finne meg selv

 

 

Jeg har måtte kastet mye gammelt nag

Vonde opplevelser bearbeides og legges bak, som fortid

Man analyser hvordan en er som person

Svake sider og sterke sider

Hva sier hjertet mitt at jeg skal brukes til

Hva er mine oppgaver med de egenskapene jeg har

Man slutter å la seg såre av andres kommentarer, sakte men sikkert

Man blir mer tolerent overfor andre mennesker

Forstår at de også går gjennom ulike faser i livet og må finne sin vei

 

 

Uansett om man er hjemmeværende eller i arbeid

Man er en viktig brikke i noens liv

Selv om det er en liten pus eller hund eller at man maler eller skriver eller er med i foreninger eller what ever

På en eller annen måte påvirker vi andre

Derfor har det vært viktig for meg å finne ut hva jeg er, hva jeg vil

Jeg vil ikke endres på grunn av andres oppfatning av meg

De skal få ha den oppfatningen de vil

Liker de meg ikke, ja da er vi ikke ment til å være sammen

Akkkurat den biten har vært kjempeviktig for meg

Det å innse at alle må ikke like meg

Det gjør ikke noe om det er noen som velger meg bort

Det er helt ok og akkurat som det skal være

 

 

 

Det å oppdage åndeligheten i meg, har jo vært en overaskelse

Kanskje jeg hadde det som barn, men jeg husker ikke noe

Det er ikke mange årene siden jeg ikke trodde på sånt

Men sakte, men sikkert har det sneket seg innpå meg

Det er her jeg har funnet kilden til den jeg er

Den sannferdige delen av meg

Hvordan jeg må leve mitt liv for at jeg skal ha det godt

Lære meg å lytte til min indre stemme, ikke la mitt surrehode forlede meg

Slett ikke enkelt bestandig

 

 

Jeg føler jeg er roligere nå

Jeg er tryggere på meg selv

Står mer støtt i egen kraft og som den jeg er , på alle måter

Jeg har begynt å skrive, det var også en overaskelse, noe jeg ikke så komme

Jeg er healer, jeg er medium, jeg kan ikke fornekte det lenger

Det er det jeg er, samt medmenneske selvfølgelig

Jeg er fortsatt i en læreprosess

Mye skal enda erfares og oppdages

For meg er det veldig spennende

 

 

Tvilen kommer likevel innimellom men går igjen også

Som en god venninnne, sa i dag

Har man først startet denne reisen, er det umulig å reversere

Av og til er det tunge tak

Den fysiske kroppen henger ikke helt med og protesterer så godt den kan

Å åpne opp for den åndelige biten, er ikke bare lett for en fysisk kropp

Men det gamle uttrykket gjelder nok fortsatt

Vi får ikke mer enn det vi tåler

Og for meg er det ingen vei tilbake

Fortiden er et tilbakelagt stadium

Nå ser jeg at jeg er medskaper til mitt eget liv og min egen lykke

Det er ganske så fint og ganske så spennende

I dag

 

12 kommentarer
    1. Så mange fine visdomsord. Man skal være rimelig trygg på seg selv for å utvikle seg innen healing og mediumkunnskap. Virker som du har funnet både roen og troen på det. Må være veldig spennende begge deler.

    2. Jeg har også spurt meg selv mange ganger, hva er meningen med min tilstedeværelse her på jorden. Jeg har ikke kommet frem til noe svar. Og jeg tror ikke egentlig jeg ønsker noe svar. Det er noe jeg tenker når jeg har det vondt. Og det er ikke så ofte nå lenger.
      Men spennende det du selv har kommet frem til 🙂 Det med å tilpasse deg og lære om åndelighet og å gå inn og være veiviser i den verdenen, det er nok tøffe tak vil jeg tro. Jeg beundrer det må jeg si. Og jeg synes det er spennende å følge med på den reisen <3

    3. Eva: Alle er vi brikker som samarbeider med hverandre i et puslespill. Du er jo for det første og viktigste mor 🙂 Det er en viktig oppgave du har tatt på deg. Kanskje det at man blir satt litt tilbake fysisk gjør at man er mer tilstede i hjemmet. Jeg tror at hadde jeg vært 100 % frisk hele tiden, hadde jeg nok ikke hatt bakkekontakt, så opptatt hadde jeg vært hele tiden. Jeg hadde ikke funnet den roen jeg nå begynner å kjenne på. 🙂

    4. Ja, jeg kjenner på den, at for barna mine har det vært godt at jeg har vært så mye hjemme 🙂 Selv om jeg ikke alltid har vært frisk…. Så tror jeg likevel at det er godt for dem 🙂

    5. Eva: Ikke sant 🙂 Hvem hadde vi vært uten våre strabaser og tunge stunder, ville vi sett pris på den vi var da? ja, det kan vi jo ikke vite, men jeg kjenner mye mer på takknemligheten nå når jeg og har kjent på det som ikke er så lett. Og bedre forståelse for de jeg møter. Før var jeg mye mer fordømmende og mente at var du sykmeldt, satt du hjemme. Ja, jeg har nok måtte endre den oppfatningen når jeg ser selv at det å komme seg ut, er noe av det viktigste en kan gjøre for egen helse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg