Gibraltar, Anthem of the Seas, del 3

7.juli 2015

Vi forlater kongen på haugen og trår inn i underverdenen. Jeg er blitt fascinert av grotter siden jeg leste Hulebjørnens klan om jenta som vokste opp hos neandertalerne og bodde i sånne grotter. Michael`s cave var diger. Det holdes konserter der inne. Likevel var den ikke like idyllisk som grottene vi besøkte i Valencia.

http://lillasjel.blogg.no/1382263968_coves_de_sant_josep_v.html

Det som ødela aller mest for meg var fargene. Grelle farger passer definitivt ikke inne i fjellet og jeg skjønner ikke vitsen. Det skulle vissnok være så fint når det var vann inne der for da så man regnbuer, men helledussen da. Det ødela mye av gleden for meg.

Det sies at den eldste neandertaleren de har funnet, har de funnet her på Gibraltar og denne hulen må egne seg veldig godt som bosted.


Heldigvis klarte jeg å få noen bilder med vanlig lys, men det var slett ikke enkelt. De kunne gjort mye mer arbeid med lyssettingen i denne grotten.


Her er et stykke fjell delt over så man kan se alle lagene


Gibraltar er 5 km langt og har egen flyplass. Veien fra Spania krysser rullebanen og hver gang et fly skal lande eller lette, blir det rødt lys


Jeg synes turen ned igjen var litt nerverpirrende med de smale veiene og stor trafikk, men det gikk bra.


Vi hoppet av bussen for å finne et apotek og det var vel 7 stk bare i hovedgaten så det gikk fint. Vi fant også hjem igjen.

Hjernen min tuller med meg, hver gang jeg så et sånt skilt, sa hjernen min : Give away.

Det var helt sikkert etter at guiden viste oss en rekke trafikkskilt de ikke har andre steder, som dette:

Stjålet fra google

Sliten i beina og trøtt i kroppen, nå vil jeg hjem og slappe av

Der er hjemme, øverste rekka med vindu, ikke det runde og ikke det neste, men det neste igjen , der bor jeg.



Farvel the Rock for denne gang, en fin opplevelse.

Men dagen er jo slett ikke over. Vi har bare kommet til lunsj og den ble gjort unna i en fei i dag

En hotdog fra DogShopen og en boks cola.  Av og til er nå sånt veldig godt og de ostebrødene var gode. Det var og den posjerte løken og paprikaen som ligger under pølsen, en biffpølse.

 

Egentlig en perfekt cruisedag. Ny havn, nytt land å utforske. Så tilbake til skipet og nyte freden når andre er i land.

Vi fant noen deilige stoler i skyggen

Noe godt i glasset og dronningen slapper av

Utsikten kan man ikke klage på denne dagen heller

Vi går på American Icon Grill, i kveld. Det var den beste restauranten. Best service og best mat

Friterte blekksprutringer

Og en surf og surf filet mignot som var aldeles nydelig

Desserten var den vanlige

Og så en aldril så liten crescendo

Snork. Stille, cruisedronningen sover 🙂 Gjør seg klar for Malaga neste dag.

 

16 kommentarer
    1. frodith: Ja, mye god mat, men nå har vi vært så mye på cruise at vi spiser ikke så mye lenger 🙂 Dessuten var jeg mye dårlig i magen så jeg orket ikke mye før jeg ble mett. Og jeg fikk det allerede før jeg dro så det var ikke noe ombord som gjorde det. Er ikke helt fri enda, så enten er det noe jeg nå reagerer på eller så hører det sammen med halsbetennelsen, astmaen og det styret der. Men nå har jeg ikke godt av så mye mat heller ,hehe, så det var kanskje like bra. 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er en fantastisk måte å feriere på. Jeg er hekta rett og slett. Det er noe ekstra liksom i tillegg til sol og varme. nå ville ikke jeg dratt på cruise når det ikke var varmt. Vi er ikke så glad i å være inne på båten og vi savnet og en bar ute, som har vært på de fleste andre båtene, bak på dekket, der du kan sitte i gode stoler med en drink og se solen gå ned.

    3. Ja, lyssettingen i grottene kunne absolutt vært bedre. Men vakkert er det jo uansett i sånne grotter. Veldig eksotisk i grunnen 🙂
      Det ser så fint og komfortabelt ut med en sånn type reise. Jeg kjenner at jeg lengter etter noe sånt selv 🙂

    4. Hei Marianne
      Kjekt å følge bloggen din, og turen med Anthem of the Seas.
      Bare en liten korrektur, det var ikke Chic, men American Icon Grill 🙂

    5. maiken: Både og. Man merket sjøen mye bedre og hørte slag når sjøen slo mot skipet. Midten av skipet er best tror jeg. Alt foregår jo som regel bakerst også, så man får god trim 🙂 Men det var fint å se fremover når man seilte 🙂

    6. Eva: Ja, det er deilig å pakke ut kofferten og bare gi seg hen til nytelsen og opplevelsenen. Mange tror det er kjedelig på cruise og jeg skjønner ikke hvorfor. Jo kanskje hvis det er dårlig vær og man må være inne.

    7. Enig med deg i at naturlig lys er mye finere enn de grelle fargene inne i grottene. Har aldri vært på cruise. Det nærmeste jeg har kommet er et par turer med Kiel-ferga!;) Er ikke så glad i å være langt til havs, men det ser jo veldig flott og luksuriøst ut på bildene! 😀

    8. Det ser ut som dere har hatt en herlig tur, flotte opplevelser og mye god mat og drikke! Viktige ingredienser for en bra ferie 🙂 Grotter er som oftest flotte, men jeg er enig med at opplevelsen kan bli litt ødelagt om lyssettingen blir helt feil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg