Av og til trenger vi

Av og til trenger vi en øde øy

En oase helt for oss selv

Et par palmer, en fin strand og en sol som skinner

Fri fra prestasjonskrav og andres forventninger

Så stille at vi kan høre sjelen vår snakke til oss

Høre hjertet banke

Finne freden inni oss

 

Vi har så lett for å bli borte i all bakgrunnsstøyen

Vi kaver fra plass til plass

Hvordan skal vi da holde kontakten med kilden

Den som sitter dypt inne i oss

Vi trenger pusterom

 

Vi trenger også en båt

Vi kan ikke kun være på en øde øy

Det som betyr noe er mennesker

Medmennesker

Mennesker trenger mennesker

Vi kan ikke gå veien alene

Vi trenger innspill

Vi trenger å dele

Vi trenger samarbeid

 

Det ene kan derfor ikke utelukke det andre

Vi trenger stilheten

Alenetiden med oss selv

Vi trenger å tørre å åpne ryggsekken vår alene

Samtidig trenger vi noen rundt oss

Vi trenger å dele erfaringer, tanker og omsorg

Så da er det fint å ha en øde øy

Det er fint å kunne dele den med en venn

Og det er fint å ha en båt der man kan ro over til naboøyene, der andre venter på oss

Denne balansegangen er det beste for oss

Blir du med og ror

I dag

 

4 kommentarer
    1. Dette planlegger jeg å gjøre, med eller uten venn. Jeg planlegger i sommer, å ta en reise, enten alene, eller sammen med noen jeg stoler på, som jeg vet kan ta vare på seg selv. En flukt fra alt her hjemme, fra problemer, fra kjærlighetssorg, fra alt som er vondt og vanskelig. Og rett og slett bare ha meg selv å tenke på. Mest ideelt er å dra alene. Men samtidig er det godt å ha noen å dele med. Men jeg trenger stillheten. Trenger ikke å sitte stille, men trenger stillheten til tankene mine.
      Merkelig hvordan du skriver så mye for tiden, som jeg føler handler om meg 😉 Det er veldig godt å lese, og gjør at jeg selv ser ting litt fra sidelinjen, og får tankene mine på glid 🙂
      Tusen takk 🙂

    2. Jeg kjenner jeg har lite behov for alenetid, er rimelig sosial…men av og til har jeg det 🙂 Og da er det veldig godt å finne roen alene, og bare være stille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg