Tippetippetipp

Tippetipp tipp, sier vi

Tippe tippe tipp, komme nå

Er det ikke sånn vi lokker på hønemor

Hører du at noen lokker på deg

Eller lukker du ørene

 

Kanskje er du en stolt hane

Kykkeliky

Eller en liten søt kylling, pippipp

Ja, hvem er du og hører du det lokker

Fra alle kanter

Alle vil ha en bit av din oppmerksomhet

Du blir dratt i alle retninger

Det er slitsomt

Du føler det blir feil uansett hva du gjør

 

Kanskje er det på tide å rope stopp

Jeg vil ikke, jeg vil ikke

Jeg vil være prinsesse Vil ikke

Nå er det nok

Dere trenger ikke lokke mer på meg

Jeg går den veien jeg vil

Selv om det blir dit høna sparker

Nå vil jeg være sjef over eget liv

I dag

 

 

10 kommentarer
    1. Ja jeg vil bestemme over meg selv, og da må jeg også ta konsekvensene. Sånn er livet, mange valg som må tas, men jeg vil bestemme det meste 🙂

    2. Ja, jeg bestemmer ganske mye over meg sjøl…og må være bevisst på at jeg lar andre få gjøre det samme. 😀 Jeg merket at fra å være Prinsesse “Jeg gjør som jeg tror andre vil jeg skal gjøre”, så ble jeg veldig “Prinsesse Vil Ikke” en stund. Jeg trampet i gulvet så det holdt. Etter hvert som jeg har blitt en del tryggere på grensene mine, kan jeg si fra på en mer behersket måte (stort sett). 🙂

    3. Jeg har nok feilet mye her ja, og latt meg styre. Det er ikke bra i lengden. Men klarer etterhvert å styre selv nå, når jeg har løsrevet meg fra visse vanskelige ting i livet mitt.
      Stå på, og kjør den veien du selv vil. Det er tross alt du som kjenner deg best, og vet hva som er best for akkurat DEG <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg