Du, min lille due

Du min lille due

Du tripper så fint der nede

Du tror du vet det meste

Du forstår ikke hvor liten du egentlig er

Hvor lite du egentlig forstår

At verden er så mye større enn du kan drømme om

Du vet ikke en liten smule en gang

Likevel tror du at du vet alt

En dag vil du bli overasket

Veldig overasket

Da vil du se hvordan alt henger sammen

Du, min lille due

Du kurrer og kurrer

Du tror du kan all verdens språk

Du verden hvor lite du egentlig vet

Du er bare en bitteliten fugl

En bitteliten fugl i den store verden

Det er et helt univers rundt deg

LIkevel synger du din lille sang

Som den eneste i verden

Med akkurat den tonen

Du, min lille due

Du er ikke så liten likevel

Som et mirakel er du

I likhet med alt annet som er skapt på jorden

Du ser det bare ikke

Du tripper bare rundt i din egen lille verden

Ser alt fra ditt eget ståsted

Tror at alt dreier seg om deg

Det gjør nok ikke det

Men du er en stor brikke i det hele

Bildet ville nemlig manglet en fugl hvis du ikke var der

I dag

I dag måtte jeg presse meg selv til å publisere, da det hele føles rart og selvmotsigende, men hva vet jeg, jeg er bare en liten due i et stort univers 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg