Musikk handler om å få frem følelser


Jeg følger the Voice

Jeg har hatt mange følelsesladede øyeblikk i år

Jeg blir fort grepet av de de litt såre stemmene

Stemmer med særpreg

 

Når jeg hører spesielle sanger sunget med disse vakre stemmene, skjer det noe med meg

Tårene renner helt av seg selv

Det bare skjer liksom

Jeg trenger ikke høre mange tonene før det skjer

Det er bare kroppen som reagerer, helt av seg selv

Det er aldri noe skjer etter en halv sang liksom

Det er deilig når man kjenner seg så berørt

 

Det er dette musikk handler om

Den får frem følelsene i oss

Den skaper et rom inni oss som føles nydelig

Vekker sjelen til live

Det er kanskje derfor vi har ulik musikksans

Vi blir ikke grepet av det samme

Det er heller ikke alle som har disse “store” følelsene

Det har jeg

Jeg gir dere de øyeblikkene fra årets idol som har grepet meg mest

I dag

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg ser svært sjelden på TV, men har vel fått med meg 2 episoder av The Voice denne sesongen 🙂 Og det er fordi jeg har vært i lag med andre, som ser mer på TV enn hva jeg gjør 🙂 Men det er utrolig vakkert å høre på dem som virkelig synger og får frem følelsene <3
      Men ja, musikk er følelser. Det er helt sant. Og jeg gleder meg veldig til 6. juni, for da skal min datter holde 2 minikonserter for et større publikum på mitt barndomshjemsted 🙂 Da vet jeg at jeg kommer til å bli rørt. Jeg kjenner meg selv veldig godt på den fronten 🙂 Og hun er opptatt av å velge sanger som treffer både eldre og yngre 🙂 Er spent på hva hun har valgt 🙂
      Ha en nydelig dag 🙂

    2. Jeg har nok ikke så mange sånne HØYE opplevelser. Er mer enn jevn harmonisk og glad person, men ikke fullt så opp og ned. Men musikk gjør noe med meg også så klart, og jeg kan like pompøs musikal-musikk, eller plutselig noe helt annet. Det må være en tråd eller en nerve som treffer akkurat meg, og så blir jeg veldig rørt 🙂

    3. Jeg liker også musikk..og noen låter kaller frem mere følelser enn andre ja. ..Jeg ser også på Voice..og ser du har noen av de samme sangene som har berørt deg mest…som jeg har :))

    4. annebe: 🙂 Ja, jeg blir slått i bakken av disse jentenes formidlingsevne, ofte det man savner med dagens artister. Å stå sånn rett opp og ned som Signe gjør og levere så nydelig, det er det ikke mange som greier 🙂

    5. Musikk er som musikk i mine ører? jeg gikk opp fjellet idag, og det gikk på to minutter mindre tid. Første gangen jeg hadde musikk på ørene siden ifjor.
      Det er deilig å høre på musikk av og til. Helst vil jeg høre skogen på turene, men idag var musikk god å ha.
      Så musikk er følelser, og mine tårer renner lett når jeg hører noe som griper.. Det er bare slik jeg er.:)

    6. Dette kjenner jeg meg igjen i. Og så tror jeg at den spenninga artistene opplever blir overført til oss når vi ser/hører. Mine tårer har veldig lett for å trille ved slike konkurranser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg