Du verden hvor jeg leter

 

Du verden hvor jeg leter

Jeg leter desperat 

Hvor er dere blitt av

Ordene mine

De poetiske ordene som faller ned i hodet mitt

De er der ikke for tiden

Jeg savner dem så

 

Jeg vet hvorfor de er forsvunnet

Jeg stresser og kaver med ting

Grubler og funderer

Da har jeg ikke kontakt med meg selv

Jeg har ikke kontakt med kilden inni meg

Det er jeg selv som sperrer veien

 

Jeg har gjort det før

Jeg gjør det nok igjen

Fyker opp i luften, mister bakkekontakt

Ro deg ned igjen nå, lille venn

Ro deg ned

Stress ned, du trenger ikke mase sånn

Livet er her

Rett foran nesen din

Du får ikke gjort mer om du stresser med det

Fall til ro

I deg selv

Nyt dagene dine

I dag

8 kommentarer
    1. Har det sånn innimellom jeg også, skriving går ikke like lett alltid. Men kommer det et ord bare…så kan jeg gå å sutte på det en stund, og plutselig så kommer det noe fint. Når tiden er inne. Men i mellomtiden koser jeg meg med bilder og annet her inne 🙂

    2. Så fint. Jeg er også der nå, syns det er vanskelig å skrive, og stresser litt med det, mange bekymringer. Men har jo bare dette øyeblikket, og akkurat nå er det jo ikke så mye å bekymre seg over.

    3. frodith: Ja, jeg girer meg litt opp av og til. Tror det har litt sammenheng med at stoffskiftet blir litt høyere, da er det som om jeg går på et annet gir, er ikke nedpå liksom. Men det hjelper å skrive det, føler det falt litt på plass da:)

    4. Skrivekløen kommer og går. Det er ikke alltid ordene kommer like lett…. Du har nevnt at du har travlere dager enn du har vært vant til på lang tid, og da er det vel ikke så rart at overskuddet til å skrive blir litt mindre en periode. 🙂

    5. Av og til passer det bare ikke å skrive. Det har jeg opplevd. Og av og til har jeg mye å skrive om, men får det ikke til. Det skjedde nylig. Innlegget ble litt rotete, men jeg valgte å legge det ut likevel.
      Alt til sin tid. Og tiden, den kommer 🙂

    6. Eva: Jeg elsker når ordene daler ned men jeg skjønner at når jeg flyr høyt der oppe så stenger jeg for de. Jeg har ikke meditert på en stund, men nå er jeg i gang igjen og da lander jeg igjen. Er litt avhengig av det for å roe kroppen og gi den energi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg