Livet er et eventyr, en bok vi skriver


Hva er det som griper deg i ditt hjerte

Hva er det som berører deg

Hva er det som får deg til å føle glede inni deg

Når er det du føler kroppen din bruser av forventning

 

Lag deg en liten liste

En liste over små ting i hverdagen som gir deg glede

Prøv så å skape selv

Oppsøk de situasjonene så ofte du kan

Selv om det er bare for noen minutter hver gang

Selv om det er bare i tankene

 

Jeg kan gi deg litt av min liste

Sette på en vakker sang på youtube

Kanskje en liten vemodig sang dette, men likevel synes jeg den er god for meg

Den minner meg på at jeg kan tegne nye tegninger på mine blanke ark

La fortiden være i fred, det er ingenting der jeg kan endre

Keep going on, se fremover

Alt jeg kan glede meg til, som enda ikke har kommet

 

Glede deg over fine bilder

Jeg er jo så heldig å ha samarbeid med mange og får låne bilder

Det å sette tekst til dem, gir meg en enorm glede

Det å jobbe med Lillasjelsiden min og skrivingen, er noe jeg setter stor pris på

Det er på en måte å jobbe med min indre verden, en verden som bare er min

Men det å kunne dele og se at det også kan glede andre, er fint

Jeg elsker vannet

Det gir meg en ro

Det lindrer noe i meg

Det å sitte og se eller høre vann, er en glede for meg

Nå om våren, våkner elva rett overfor meg til live igjen

Når jeg hører den suser, da vet jeg at nå går det mot vår igjen

Våren er noe av det beste jeg vet

Vår og sommer og blomster og farger

Fargene gjør godt til kroppen min

 

Solen gjør også underverker for meg

Å sitte ute i solen med en god bok gjør underverker

Og når vi først har nevnt ordet bok

Du verden hvor mye glede jeg har av bøkene

De kan jo lånes helt gratis, trenger ikke koste en ei eneste krone

Nå får man også lånt ebøker gratis på biblioteket

 


Jeg fortalte deg historier for å gi deg vinger, slik at du aldri skulle være fange av noe- av navnet ditt, tittelen din, kroppens begrensninger, verdens lidelser.

Sitat fra boken I skyggen av Bayantreet av Vaddey Ratner. En bok basert på en sann historie, opplevd av forfatteren selv, da hun var liten pike og Røde Kmer tar over Kambodsja i navnet til revolusjonen. En fryktelig vond historie, skrevet med et utrolig vakkert språk.

Finn dine gleder

Gleder som er lette å skape

Det må ikke være de store tingene

Det må ikke hele tiden dreie seg om rikdom og drømmer som føles uoppnåelig

Gå for de små miraklene

De gjør nemlig så godt for kroppen vår

De styrker oss både fysisk og psykisk

La det være fokus i livet ditt

La det være drivkraften din

Gleden og kjærligheten

I dag

 

6 kommentarer
    1. Våren gjør meg glad, sitrer av forventning til alt som våkner til liv. Å høre barna le hjertlig, våkne til sol og blå himmel. Gode venner, som deg <3 Gode ord <3 Ønsker deg en frydefull dag 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg