Jeg har ett bitte lite rom

Jeg har et bitte lite rom

Der er det så fint å være

Ja, det er kanskje ikke så lite heller

Ikke når jeg tenker meg om

Det rommer nemlig så veldig mye

Det lille rommet er i mitt hjerte

 

Jeg bruker å gå inn i det rommet

Jeg lukker mine øyne og ser det for meg

Så tar jeg inn de bildene som kommer

I dag er rommet helt gult når jeg kommer inn

Alt er gult, skinnende gult

Jeg går ned den lille trappen min

Der jeg bruker å sitte

Jeg blir så overasket

Det sitter en og venter på meg i dag

En pike

Litt større enn meg selv

Når jeg går inn i mitt hjerte, er jeg nemlig en liten pike

Hvorfor vet jeg ikke

Det er som om jeg legger fra meg min voksne fornuftige verden

Jeg trår inn i en annen verden, en mer åpen verden

En verden fylt av nysgjerrigheten og undringen til et barn

 

Men det var den piken

Hun har mørkt, langt hår

Jeg kjenner henne ikke, men hun føles kjent, så  kanskje har jeg en liten anelse

Hun sier hei, jeg har ventet på deg

Jeg setter meg ned sammen med henne

Det føles så naturlig at vi skal sitte der sammen, hun og jeg

Plutselig er det gule borte

Vi ser utover verden

Vi ser fjellene, sjøene, solen, trærne, husene og alle menneskene

Det er som om vi sitter høyt der oppe og skuer ned på verden

 

Vi sitter sånn litt i taushet

Kjenner likevel at det er godt å være sammen

Begge sitter med hendene rundt knærne, som piker ofte gjør

Skal vi leke, spør hun

Vet ikke svarer jeg, jeg vet ikke om jeg vil leke akkurat nå

Jeg har bare lyst til å sitte her litt

Så da sitter vi der

Sammen

Det er ganske så fint

Det er et godt felleskap

Det er visst noe vi skal dele

Der inne, langt inne i mitt hjerte, har vi noe felles, hun og jeg

Vi har ikke ordene riktig enda

Kanskje får vi de ikke

Man akkurat der og da, betyr det ikke så mye

Det eneste som betyr noe er at vi vet

I dag

 

6 kommentarer
    1. Jeg mener også at det er hjertet som er mest fornuftig å følge, som oftest. Men hva hjelper det når ikke alle andre også gjør det? Jeg har en tendens til å følge hjertet mitt. Men det hender at hjernen ikke er enig. Da blir det en meningsutveksling inni meg. Og det er nok ikke alltid at den rette meningen vinner. Vi er flinke til å komplisere ting, vi mennesker. Men i hjertet vårt, kommer den ekte stemmen frem 🙂 Det tror jeg oppriktig. Det er et fint lite rom 🙂

    2. Det rommet hørtes utrolig flott ut.
      Jeg hadde ikke noe gult lys idag. Det har vært kaldt grått og trist rett og slett.
      Mange tunge tanker som gjør at dagen og ikke minst natten var tøff.
      Hvorfor lar jeg meg påvirke når jeg vet at det ikke fører noe godt med seg?
      Jeg fant ingen liten pike, men jeg fant en hammer. Jeg slo den inn i vinduet, og det sprakk. Da kunne jeg kjenne at det lettet. Lettere å puste, og lettere og fokusere.
      Tusen takk for nydelige ord.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg