Kanskje skal jeg ha en skrivedag i dag

Kanskje skal jeg ha en skrivedag i dag

Det tenker jeg innimellom når jeg har litt tid å ta av

Likevel er det slett ikke bestandig at det blir sånn

Det er dager jeg har tid til å skrive, men ordene kommer ikke

Det har vært litt mer aktivitet nå, så jeg har hatt det litt travlere

Foreløbig har det ikke vært noe utfordring å få tid til å skrive

Jeg føler at jeg får litt hjelp

 

For litt over 14 dager siden, da hadde jeg skrivedager

Ordene haglet rundt meg liksom

Midt i kjøttkakesteikingen, må jeg springe

Springe til pc-en og skrive ned ordene

Da ramler de inn

Jeg ser de svever rundt meg

Tannpuss og så må jeg skrive et innlegg, før jeg finner senga

Du må se din storhet

 

Ut av dusjen i full fart, tuller håndduken rundt kroppen og raser bort til tastaturet

Alt handler om å føle

Eller senga er funnet, men ordene kommer så jeg må opp igjen

En gang for lenge, lenge siden fantes ikke ordet frykt

Et par dager strømmet det på

Jeg bare raste ned innleggene i full fart, bildene fikk komme senere

Ordene danset ned på tastaturet

Noen ganger flyr jeg høyt der oppe

Jeg tenkte at det var litt snålt

Jeg hadde jo mye tid å ta av, hadde ikke bruk for å lagre så mange utkast akkurat nå

Men så ringer telefonen og jeg blir bedt om å jobbe hele uka

Aha, da skjønner jeg

Og det ble to uker etterhverandre på jobb

70-80% av alle innleggene de siste ukene ble skrevet de dagene

 

Er det tilfeldig skal tro

Først får jeg masse inspirasjon, og så kommer opptatt dagene

Ganske så fascinerende egentlig

Av og til lurer jeg på om jeg skal fortsette å blogge

Alle har sikkert sånne dager

Man er ikke fornøyd med ordene

Føler de gjentar seg, at det må bli kjedelig

Men så kommer de ordene da, som ikke er planlagte

De som du kjenner du selv blir rørt av

De som du kjenner på kroppen, er grunnen til at du fortsetter å skrive

Jeg funderer derfor hvor de kommer fra

I dag

 

16 kommentarer
    1. Jeg har det litt likt som deg med det med plutselig å få noen infall. Men jeg har ikke alltid tid å skrive DA men husker et stikkord. Og når jeg da FÅR tid til å sitte, så kommer innlegget av seg selv. Akkurat som det har ligget der og lurt… i bakhodet 🙂

    2. frodith: Ja, slik har jeg det og med en del innlegg, mens andre har jeg absolutt ikke tenkt på i det hele tatt, de bare kommer der og da. På noen har jeg stikkord og så skriver jeg når jeg får tid. De tar litt lenger tid å skrive og må gjerne korrigeres, osv, slik som i dag 🙂 De andre bare kommer av seg selv og uten skrivefeil, hvis jeg ikke bommer på en tast for det går fort når jeg skriver de 🙂 Takker ofte for at jeg tok touch som valgfag på ungdomsskolen, de to timene i uken har jeg hatt mye nytte av i livet 🙂

    3. Ja, noen ganger planlegger jeg et innlegg. Andre ganger bare detter det tilsynelatende ned i hodet ;og da springer jeg bort til tastaturet så fort jeg har anledning.. Noen ganger gjentar vi kanskje noe vi har sagt før, men det er helt greit.Tror nesten ingen ting er tillfeldig, sjøl om det ofte kan se slik ut.

    4. Skulle ønske at jeg var som deg…. Jeg føler ofte at jeg må tvinge frem ordene og sitter mange ganger med pc’n i fanget å stirrer på skjermen uten at noen ting kommer. Det er ikke for mangel av tema, men hvordan få det ut av hode å satt ord på det..

    5. Går alltid med notisblokk og penn med meg…og jeg skriver hver dag, setter av noen timer, da jeg kobler ut alle sosiale media, og legger mobilen bort på lydløs… Snart starte med korrektur av bok, jeg skal ha ut før høsten… 😀
      Det er asosialt å skrive, så jeg setter av dager da familie og nære venner kan komme innom en tur, men jeg sier alltid fra når besøket har vart lenge nok hahahaha…..
      Så skriv i vei du og 😀 Det er moro, samtidig som veldig slitsomt….
      Ønsker deg ei god skrive uke – klem fra hu i hytta 🙂

    6. Jeg er fæl til å tenke på ting jeg har lyst å skrive om, etter jeg har lagt meg. Men står aldri opp for å notere. Og dagen etter har jeg gjerne glemt det. Har periodisk dårlig hukommelse. Men som oftest får jeg skrevet ett eller annet likevel 🙂 Men noen dager har jeg litt pause. Synes det er kjekt å skrive, og ofte begynner jeg bare, og så kommer det av seg selv, uten å være planlagt. Det gjorde det i dag 🙂
      Fine illustrasjoner har du også. Må jo lese de også. Litt ord til ettertanke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg