Alt handler om å føle

Kjære venner

Alt handler om å føle

Følelsene våre

Takk og lov at vi har dem

De får oss til å kjenne at vi lever

At vi lever på den største måten vi kan

At vi virkelig kjenner at vi er i live

 

Jeg tror de som mangler følelser, har et trist liv

Uten inderligheten man kjenner i hjertet

Uten å klare å kjenne på gleden som kommer helt fra sjelen

Uten å noengang la seg berøre

Uten å kunne kjenne kroppen reagere følelsesmessig på kunst, musikk, lyd,bilder

En tone som treffer en nerve i deg, som gjør at tårene renner

Du kjenner en gjenkjennelse i kroppen din

Er det en gjenkjennelse fra kilden vi kommer fra

Vi minnes farger, vi minnes lyd, vi minnes rytmen

Vi minnes kjærligheten alt dette forbindes med

 

Hva da med de som ikke kjenner dette

De som ikke har disse følelsene

Jeg merker jeg skriver fortere, jeg er ute av den beroligende rytmen

Fingrene går i en annen hastighet, hissigere, sintere

De mangler dette vare, fine, følelelsespekteret

De mangler empatien

De kjenner ikke sårheten, de ser ikke hvordan de skader en annens sjel

De har gått seg vill i mørke energier

De jager etter den fysiske tilfredstillelsen av makt og begjær, hevn, drap, vold og det å skade

De har mistet følelsene eller kanskje har de ikke hatt de

Hvor trist det er

Så veldig trist

Trist for dem og trist for oss, som møter dem

Har de aldri hatt dem skal tro, de gode kjærlghetsfulle følelsene

Eller har de hatt dem for så miste dem

 

Tenk om jeg hadde mistet følelsene mine

Hva ville jeg da ha vært

Hva ville det ha vært igjen av meg

Jeg kjenner igjen skrivingen blir annerledes

Jeg kjenner igjen følelsene kommer i fingrene

Fra hjertet ,fra sjelen

En annen rytme, jeg svinger i en rytme, en god rytme

Alt handler om å føle

I dag

7 kommentarer
    1. Følelsene er heldigvis der med oss for å rettlede oss, og for at vi skal kunne leve livet.
      Når noen mister kontakt med de så har jeg lurt på hvorfor.
      Hva er det som gjør at det blir borte. Hvordan kan en snu?
      Jeg har vanskelig for å tro at noen blir født uten. Samtidig kan man av og til lure på om det er slik.
      Så mye ondskap som kan finnes i et enkelt menneske… Det er ikke bra.

    2. Ja vi skal jammen glad vi har følelser, og at de fleste rundt oss har det også. For de som mangler empati, rett og slett, de gjør jammen livet vanskelig for folk rundt seg..

    3. frodith: Ja, det er nok sånn desverre. Av og til jeg lurer på hvordan det ser ut i hodene våre, hva som er ulikhetene, hvor det sitter liksom. Det må være små eller store følelsessenter eller manglende forbindelser

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: funderer på dette jeg og, det er kanskje sammenheng med hormoner også, siden jentene ofte er mer følsom enn gutta og har mer empati som regel, men så kan de til gjengjeld være ganske så ondskapsfulle og da. Nei, det er vanskelig å forstå hva som styrer oss.

    5. Har hørt noen si, jeg føler ikke så mye, jeg bare vet. Ja, viten er fin den, men tror det også er viktig å kunne kjenne på følelser også. Det er også noe med det å skille mellom tanken og følelsen. Det er jo følelsene som gjør at vi kan velge, velge det som føles riktig, eller feil også 🙂

    6. Ja, klarer ikke forstå dette behovet/ønsket om å såre. Men har nå lært at å prøve og forstå er fånyttes☺️ Kom seg videre og se de og det fine ellers❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg