Gran Canaria mars 2015

Om vinteren er det godt å kunne stikke av litt og få se og kjenne solen. Her vi bor er solen borte 3 mnd om vinteren. Vi var 4 par som reiste sammen. Vi bodde på Gloria Palace Amadores. Hotellet ligger mellom Puerto Rico og Amadores

Hotellet var kjempefint. Det var ingenting å klage på. Noen fikk rom med teppe, og ønsket bytte og det fikk de. Maten var god, servicen upåklagelig, det var rent og fint overalt. Flott hotell. Om kveldene var det typisk sydenunderholdning, har du sett det en gang, har du sett nok liksom, men mange liker jo denne typen underholdning og det var fin dansemusikk. Hotellet var delt i to soner, et med barnebasseng og et med kun voksenbasseng. Det passet oss fint siden vi var 4 par i besteforeldrealder.

Rent og pent svømmebasseng

Vi hadde all inklusiv. Maten var veldig god og utrolig variert. Nye ting til lunsj og middag hver dag og et rikt utvalg. Champagne til frokost er ikke hverdagskost, så det var litt morsomt, men jeg må innrømme at det ble ikke drukket opp, det var litt for tidlig på  morgenen, men sprudlende Cava var godt.

Man kunne ta heisen ned til strandpromenaden eller man kunne gå

Det var kun få minutter å gå til Puerto Rico og for min del håper jeg at jeg slipper å reise dit på ferie. For et høl, rett og slett. Det var en bukt og der var det masse hotell og et kjøpesenter der de maste mer enn de gjør i basarene i Tyrkia. Ja, jeg skal bli med hvis de andre i reisefølget insisterer, men du verden hvor mye finere det er  blant annet, på Playa Las Americas på Tenerife

Stranden i Puerto Rico

Vi gikk også andre veien, til Amadoresstranden. Det var heller ikke langt, kun noen minutter

Beplantning var nesten et fremmedord, det er nok altfor tørt her
Hotellet vårt

Amadores

Og for de som tror det er fullt rundt bassenget på et cruise i  Middelhavet så vil jeg bare fortelle at det er like fullt på stranden i Amadores første uken i mars.

Her kunne man være norsk hvis man ønsket det

Her er en morsom type vi møtte etter veien

Flott selskap, fint vær, deilg mat og herlig å slappe av. Men må si at det er andre plasser som frister mer neste gang ja, men hvem vet , kanskje kommer det noen bilder fra samme sted neste år. Hva gjør man ikke for å finne solen og når man bor i grisgrente strøk må man dra til flyene går. Ihvertfall hvis man ikke er villig til å kjøre over 5 timer for å komme til Gardermoen. Både fra Molde og Ålesund, går det fly kun til Gran Canaria om vinteren. Synd synes jeg

1. Så utrolig fin blogg du har! Wow! Du må virkelig ha en fin helg! Jeg hadde blitt kjempe glad for en kommentar tilbake på min blogg, det hadde jeg satt stor pris på. Klem fra meg!

2. Ser nydelig ut..vi var på Gran canaria en gang da guttene var små ..San Augustin og koste oss der
      I Tyrkia hadde vi All inclusive og jeg likte godt det, i stede for å lete etter en ok restaurant :))
      Nå er det snart 5 år siden vi var på “sydentur”…men alt til sin tid :)) Fin lørdagskveld til deg :))

3. Der så det helt herlig ut 🙂 Er enig i at Puerto Rico er som sild i tynne og skjønner ikke de som reiser dit år etter år. Deilig å korte ned vinteren med litt sommer ja. Ha en fortsatt riktig fin lørdag 🙂

4. Åse Helen: mye av grunnen er nok at det er direktefly kun til gran canaria og vil vi andre steder må vi reise så langt og det er kjedelig på vinteren når man har bare en uke. Ha en fin kveld du og 🙂

5. morsmiddag: De hadde veldig mye spennende mat der, og så er det buffet, så man kan prøve. jeg spiste kaningryte, og kumagegryte, med innmatspølser(bare en liten smak), og blekksprut. Spennende.

6. morsmiddag: Det kostet 10000 pr person med alt inklusiv. Men vi spiste alt på hotellet og hadde all drikke der hele dagen og da blir det ikke så dyrt. Blir fort penger av det hvis 8 personer skal ut på byen hver dag for å spise og drikke.