Noen ganger flyr jeg høyt der oppe


 

Noen ganger flyr jeg høyt der oppe

Men jeg flyter ikke avsted på vingene

Det er ikke ørnens majestetiske svev du kan se

Nei, jeg flakser

Jeg flakser og kaver og styrer på

Som en måse som sloss med fire andre på jakt etter den siste matbiten

Ikke finner jeg igjen ting og ikke husker jeg hva jeg skal

Møter du meg på gaten i denne tilstanden, prater jeg febrilsk

Og når jeg så forlater deg, husker jeg ikke hva jeg har sagt

 

Det er sommerfugler som flakser i magen

Jeg puster og peser  i dobbel hastighet

Jeg svirrer rundt min egen akse, og den er ikke liten

Jeg er i fortid og nåtid og fremtid, alt på en gang

Ja, nåtiden farer jeg egentlig forbi i rakettfart

For å si det kort, så er jeg ikke tilstede i eget liv i denne tilstanden

 

Det er da jeg må roe ned

Jeg må snakkke dypt og alvorllig til meg selv

Dette går ikke an kjære deg

Roe deg nå ned

Pust dypt

Sett deg nå ned og mediter litt

Hvor på jeg svarer, jammen jeg skal bare det og jeg skal bare det og så må jeg huske det og så kommer den hit da, og så må jeg ringe den i kveld og så må jeg huske å …………………..

Stopp

Jammen

Stopp hører du

Du har tid til 10 minutter

Egentlig har du ikke dårlig tid

Du har all verdens tid

Du er bare oppkavet, stresset inni deg

Å ja, ja det er jeg

Så sett deg ned nå, hører du

Noen få minuttter

Sett på en rolig melodi eller en meditasjon på youtube

Sett deg i godstolen din og pust

Ja, jeg puster

Puhh, det var godt

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg