Av og til ønsker jeg at jeg var på en øde øy


Av og til ønsker jeg meg til en øde øy
Uten bilstøy
Uten en radio som durer og spiller
Uten at noen stiller krav til meg av noe slag
Men selvfølgelig med cateringlevering av nydelige retter
Med bad og dusj og stor, god seng
Og selvfølgelig ipaden min med full internettdekning

Der skal jeg være helt alene
I min lille forunderlige boble
Der opplevelsene står i kø på det dypeste plan
Der skal jeg meditere i timesvis
Lytte til havet
Høre vinden rasle i løvet og en eller annen liten fugl som synger så fint til meg
Du verden da skulle jeg nytt livet
Da skulle jeg skrevet boken som foreløpig kun lever i mitt hode
…….tror jeg

For skal jeg være ærlig
Hvor lenge hadde jeg vært der, før savnet kom
Savnet etter alt som av og til føles slitsomt
Jeg ville nok ganske så snart ønsket at noen stilte krav til meg
At jeg kunne være der for noen og noen var der for meg
For sånn er vi nok ofte vi mennesker
Stadig på leting etter det gode
Ønsker om hvordan alt skulle vært
Uten å ha øye for hvor bra vi kan ha det akkurat der vi er
Hvis vi bare vil sette pris på det
I dag

12 kommentarer
    1. Det er deilig å drømme seg bort, det er også deilig med fred og ro, men savnet etter det vante kommer snikende etter en liten stund 🙂 For hva er vel livet uten familie og gode venner, gjøremål og det som hører til? Ja, en utflukt er bra, om det så er en liten meditasjonsstund hvor man flyter avsted, eller et lengre opphold bort fra vante omgivelser. Borte bra, hjemmebest <3

    2. Der har du et poeng altså. Man drømmer ofte om ting og når man får de tingene så husker man plutselig på de tingene man ikke har mer <3 men drømmer er bra å ha alltid såklart 😀 Ha en fin dag <3

    3. Hørtes nydelig ut på den øya :)…men som deg ville jeg nok fort lengta tilbake til dagliglivet:))
      En blanding av nyttige gjøremål og litt “luksus” er vel det beste i lengden :))
      Ha en fin ettermiddag <3

    4. Å for en drøm! Sånn skulle vi alle kunne hatt det en gang i mellom, bare nyte stillhet og ro (om det er det vi vil), få maten servert og bare tenke på oss selv, lade batteriene og bygge opp masse energi som kan øses utover når man kommer tilbake fra øyen. jeg hadde jo mitt friår i Texas, med egentlig veldig mye tid som jeg disponerte helt som jeg selv ville. Deilig, men savnet etter familie og venner og dem hjemme var der. Kjekt å oppleve noe nytt i et år (jeg kunne nok klart to år), men hverdagen er nå en gang best. Men å drømme om dette er deilig da, litt virkelighetsflukt i hverdagen 🙂

    5. Jeg har min egen strand med asurblått hav og kritthvite strender. Der har jeg huset mitt nede på stranden som bare er min. Jeg blir vartet opp, massert og servert de lekreste sunne gode retter. Det er så deilig å være der 🙂 Dit drar jeg flere ganger per dag og nyter tilværelsen. Ja den er selvfølgelig bare skapt i mitt hode, men det er utrolig deilig å være der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg