Opphøyer du noen


Opphøyer du noen

Ser du opp til noen

Prøver du å være copycat

Vil du gjerne være som denne

Tror du denne har svaret på alle spørsmål

Vet mer enn deg, kan mer enn deg, greier mer enn deg

Sier du ja og amen til alt denne forteller deg

Ville du gjerne vært denne personen

Er denne mye mer verd enn deg

Ville du vært mye lykkeligere hvis du bare var som denne

Tror du det

 

Da kan du senke skuldrene

Du trenger ikke å se opp til noen

Ja, klart kan du la deg inspirere

Men du skal ikke kopiere

Du skal heller ikke prøve å være en annen

Hvert eneste menneske har sine utfordringer

De er ikke bestandig synlige

Man blir ikke lykkelig av at noen ser opp til en

Man blir lykkelig av å være glad for å være den man er

 Alle har vi hver våre oppgaver

Vi har hver våre feller vi tråkker i

Hver våre sterke og svake sider

Hver enkelt av oss er unik

Fall heller ikke i fellen det er å se ned på noen

Du er heller ikke bedre enn noen andre

Du har bare en annerledes vei du skal gå

 

Finn deg selv

Hvem er du

Finn denne personen du skal være og vær deg selv

Prøv ikke å være noen annen

Du vil ikke klare det likevel

Det er ikke meningen

Du er født til jorden for å være akkurat den du er

Du er likeverdig med hvert eneste av dine medmennesker

Gå ut og skap lykken

For deg selv og som den du er

Slik vil vi gjerne møte deg

Akkurat som den du er

I dag

 

 

10 kommentarer
    1. Det er egentlig like skummelt å opphøye noen eller se ned på noen. Man skal Være den man er med sine egne talentefor alle har jo det) og gå den veien som føles riktig for en selv. Det er jo som alltid lettere å se opp til eller ned til i yngre dager og det er veldig synd, for det er jo den mest usikre tiden i livet. Og så er det jo sånn at det vi fokuserer på får vi mye av. Hadde likt at alle hadde visst det for da hadde mange sluppet unna mye.
      Ha en riktig god dag lillasjel 🙂

    2. Jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er..med mine feil og mangler…og jeg liker at vi mennesker er forskjellige :))
      Du skriver så fint…kos deg med siste dag av påsken :)))

    3. Som tenåring og litt opp i 20 årene kan det nok hende at jeg ønsket å være som en spesiell person, men etter hvert som jeg ble eldre å trygger på meg selv så avtok dette behovet. Nå syntes jeg at det er helt greit å bare være meg :o))

    4. Vera Lynn: ja, det er nok det beste.:) Jeg tror ikke jeg noengang har sett opp til noen så jeg opphøyer dem og tror på alt de sier og gjør. Jeg ser nok alle mennesker som likeverdig, enten de er berømt eller ukjent. Jeg liker å ha min egen mening, ikke være nikkedukke 🙂

    5. I “Krisetider” er det fort gjort å opphøye noen til “mentorer” fordi man blir så usikker på seg sjøl. Å beundre noen for en spesiell egenskap, uten å opphøye dem til “Ufeilbarlige Supermennesker”, er noe helt annet! Kloke ord – og så utrolig viktig det du skriver om her!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg