Når jeg ikke har ord

Av og til mangler jeg ordene

Jeg får ikke forklart det jeg føler

Skulle ønske jeg kunne overføre følelser

 Følelsen jeg ville overføre er indre fred

Det er noe jeg skriver mye om

Indre fred

For mange er det nok kun en floskel

En banal klisje

For meg er det noe av det vakreste jeg vet

 

Og hvor vanskelig er ikke det

Det å forklare noe som er så vakkert

Når du er så totalt borte fra alt annet rundt deg

Når du er i en verden du ikke har ant har eksistert

En verden som ikke kan forklares med ord

Det er jo også en ordløs verden

Det er stille der

Helt stille

 
Ja, kanskje ikke helt

Jeg kan observere lyder rundt meg

Jeg kan høre folk snakke

Men jeg tar det ikke inn

Det eksisterer bare rundt meg

Jeg er i min lille boble

En boble av fryd

Hvor merkelig er ikke det

Å føle en så himmelsk fryd over noe som ikke egentlig er noe

Bare det å være

Og for ikke å snakke om, det å være nettopp en selv

Alt annet eksisterer ikke

Ikke i det øyeblikket du har indre fred

 

Jeg er i kontakt med noe jeg ikke helt vet hva det er

Kanskje det bare er at hjernen hviler litt

At den holder noen minutters pause fra all analysering

Den blir taus

Denne fortryllelsen med bare å være inni seg selv

Det høres så usedvanlig teit ut

Setter jeg ord på det til noen som ikke har vært der, så vil de aldri forstå

Denne intense lykken som finnes der inne

Den ubetingede kjærligheten til det å få være i livet

 

Kan det være fordi jeg føler gjenkjennelse

Jeg kjenner igjen en følelse som er for meg så kjær

Er det en følelse fra tiden før tiden

Fra en kilde så ren, så full av kjærlgihet

Kan det være fra der vi har kommet fra og dit vi går

Hadde jeg bare kunne overført den følelsen

Da hadde dere kunne kjent den selv

Den indre freden,  ren ubetinget kjærlighet

Jeg har nemlig ikke ord

I dag

 

8 kommentarer
    1. Indre fred er det beste man kan ha, men for min del i alle fal dessverre ikke dagligdags opplevelse. Det er alt for mye uro og påvirkning rundt de fleste av oss.

    2. Deilig at du har det sånn 🙂 Og ikke så nøye om vi ikke skjønner det 🙂 Du vet hvordan du har det 🙂 Jeg føler egentlig en slags indre fred selv jeg, selv om jeg kan stresse litt på utsiden.

    3. Den boblen man kan være i innimellom liker jeg også 🙂 Indre fred kommer når man ikke har det for travelt. Sånn er det for meg i alle fall 🙂

    4. Nydelig skrevet som vanlig.
      Indre fred..
      Ja den kommer kanskje på besøk igjen.
      Er nok ikke helt der nei.. Er for mange humper i veien akkurat nå. Selv om jeg kjenner på følelsen av glede og fred ang mine barn. Det er jo også de viktigste. Så resten får komme når det kommer tenker jeg::)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg