Da kom det en liten tåre igjen


Jeg ser alle bildene av påskepynta hus

Det er litt koselig å se

Påsken er en fin tid

Mye lettere og lysere enn julen

Det er og hyggelig å se at folk gjør det fint rundt seg

Mange har tradisjoner i påsken akkurat som i julen

Men påsken starter vi ikke forberedelsene til flere måneder før, som vi gjør med julen

 

Jeg har ikke fått vasket til påske når dette skrives

Det er palmelørdag i dag

Jeg skal vaske gulvene mine

Det er det eneste jeg skal gjøre

Jeg har prøvd meg i arbeidslivet denne uken

Jeg har jobbet fra 9-15 hver dag

Jeg er derfor noget så sliten

Det blir derfor ikke noe mye vasking her i huset

Jeg har vært og handlet mat

Jeg kjøpte meg en bukett tulipaner

 

I det jeg setter disse på bordet, kommer tankene

Og en lykkefølelse sniker seg inn

Du verden hvor godt jeg har det

Ja, kanskje har jeg ikke all verdens energi

Jeg får ikke gjort så veldig mye fysisk

Huset mitt er ikke strøkent på noe vis

Men jeg har noe som er så verdifullt

Jeg har en god heim

Jeg har fred og ro

 

En tåre kommer i øyekroken når jeg tenker over hvor rik jeg er

Jeg har  et hjem som ånder av kjærlighet og omsorg og glede

Et sted det er godt å være

Det er det som er lykken for meg

I dag

14 kommentarer
    1. God påske til deg Mariann 🙂 Her nytter det ikke å ha det strøkent, har jeg ryddet et sted så er det like rotete etter noen minutter 🙂 Men så lenge man husker på hva man har i livet, familie, et hjem, varme og kjærlighet, får rot være rot 🙂 Ikke mye påskepynt heller 🙂 Men å kose seg ekstra sammen er godt 🙂 Klem

    2. Har slengt på litt påskepynt ,men veldig overfladisk i år..for mannen holder på å maler i stua…så alt er bare rot der..hehe..men så blir det vel bra da :))
      Håper du får noen positive opplevelser fra arbeidslivet da…men husk å ta vare på deg selv først og fremst 🙂
      Tulipaner på bordet er alltid koselig :)) Fin dag videre til deg <3

    3. Ingen tvil om at det er helt rett.
      Jeg driver og vasker vinduene i eget hjem. Jeg har et hjem, og jeg har jobb.
      Jeg er frisk. Klage kan jeg ikke, og vil ikke.
      Nydelige blomster, og de pynter opp. Stemmer at de bringer lys, og glede.
      Jeg har kjøpt meg noen orkideer til, og nyter synet av de i rene vindusflater.
      God søndag til deg.

    4. Min matgale verden: Ja, deilig å ha det godt. Fikk vasket gulvene mine, fikk gode venner på besøk, så det ble en fin lørdag. I dag skulle jeg bake brød men gjæren er visst blitt igjen i handlekurven, så da blir det ganske så fridag i dag. Nyt dagen du og 🙂

    5. annebe: Ja, det er en balansegang, det å presse seg selv litt for å komme i gang igjen, men ikke for mye, men det har gått veldig bra synes jeg. Men kan ikke ha det sånn hver uke, så 50% er nok det jeg skal ha en stund fremover, så får vi håpe jeg finner en sånn jobb. Koser meg veldig der jeg er på arbeidstrening:)

    6. Må innrømme etter jg leste det innlegge i sted snoket jeg inn igjen i bloggen din og jeg må si en ting er ikke alltid rom for vasking. Men jeg er ikke så flink selv. Men nå er jeg bånn ærlig men jeg vasker og tar huset jevnligt og om det er litt støv i en krok tar jeg det som det kommer. Men du har kjempefin blogg. Håper du vil se innom min blogg og følge meg,

    7. Jeg har heller ikke vasket enda, og noen storrengjøring blir det ikke. Her blir det støvsugd, swiffer tar støvasken og så drar jeg over gulvet. Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal dra ned påskepynten dette året…. vi får seg. Det er jo ikke akkurat det viktigste å sette fram kyllinger og harepuser, men koselig :o))
      Jeg er helt enig med deg, vi er heldig som har et hjem… et trygt og godt et for de fleste av oss. Det skal vi være veldig takknemlig for :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg