Til alle med Iphone-gjør ikke samme tabbe som meg

Bilde lånt fra Google

Vi mennesker lager ofte våre egne historier

Vi setter sammen ting og tror vi har sannheten

Det kan ofte bli en helt annen historie enn det som er virkelighet

Enten det gjelder materielle ting eller kropp og sinn

Vær derfor åpen for at du kanskje tar feil

 

Jeg har en Iphone 5, av gamletypen

Plutselig kunne ikke folk nå meg

Det var opptatt hele tiden når de prøvde å ringe

Hvis de ringte på igjen med en gang, ja da nådde de meg

Jeg visste om andre som hadde samme problemet

 

Enten var det feil på telefon eller så var det dekning

Jeg har Telenor

Har aldri hatt prpblemer i området her før, så syntes det var litt rart at det kunne bli det nå

Jeg startet feilsøkingen

Først skyldte jeg på telefonen

Jeg investerte i splitter ny Iphone 6 plus

Problemet fortsatte

Tror du jeg var irritert eller

Da måtte det være Telenor, ikke sant

Forrige høst falt wifi ut hele tiden i huset vårt

Jeg ringte Telenor da også og de fikset

Jeg tenker………..

Det virker nå, men sikkert noe sånt med telefonen også

Var det ikke samtidig det begynte skal tro

 

Jeg ringte Telenor

Jeg nærmest krevde erstatning for at jeg måtte kjøpe ny telefon,når det var deres skyld

Jeg ble mottatt med største alvor

Hyggelige, servicemindede mennesker som gjerne ville hjelpe

Først skulle jeg skru av 4 g

Telefonen vil bestandig søke opp det beste nettet

Det kan skje at den derfor blir stående å søke

Den setter seg på en måte fast mellom 3g og 4g

Det hørtes logisk ut for meg

Dårlig dekning, ja var det ikke det jeg trodde……..sa hodet mitt

 

Hele tiden ble jeg oppfulgt av Telenor via sms

Vi prøvde, men nei det ble ikke bedre

Jeg fortalte at en venn med samme problem, sa at telefonen på en måte må vekkes

Den ligger i svart, og så må den vekkes og da ringer den

Da får jeg sms tilbake

Har du aktivert Ikke forstyrr

Nei, sa jeg, visste ikke at den funksjonen er på telefonen heller jeg

Jeg har ikke satt meg inn i det

Jeg sjekker og hva står der

Ikke forstyrr står på grønt, aktivert

Men……..ringer samme person to ganger, da vil lyden komme på

Jeg skrur at ikke forstyrr og hva skjer

 

Jo, telefonen ringer

Altså min egen brukerfeil

Ikke Iphone sin skyld og ikke Telenor

Kun min egen

Takk til Telenor for utmerket service

De oppdaterte også en bakkestasjon i området på grunn av min klage

Så da kom min tabbe også andre til gode

Vær obs på rullegardinen som kommer opp på Iphone

Der er nemlig Ikke forstyrr knappen

Så det er lett å touche den

Moralen i historien er imidlertid

Lag deg ikke egne sannheter uten å tenke over at du kan ta feil

Vær åpen for innspill fra andre

I dag

 

 #iphone  #telenor

26 kommentarer

Siste innlegg