Kroppen min blir overmannet

Av og til blir kroppen min overmannet
Denne gangen, mens jeg sitter på et fly på vei til Gran Canària
En avsindig lykkefølelse inntar kroppen min
Jeg leser boken Himmelen finnes
Skrevet av nevrokirurgen Even Alexander, nevrokirurgen, som ble liggende i koma en uke
Hjernen var angrepet av bakterier og tilsynelatende ødelagt

Han forteller om det han opplevde når han var ute av kroppen sin
Den bevisstheten vi alle tilhører, men som ofte er så fjern for oss i den fysiske kroppen vi er i
Jeg er en skeptiker
For å tro må jeg vite
Jeg vil ha beviser
Jeg tror på lite jeg selv ikke har erfart
Likevel må jeg bare innrømme at ja, jeg tror
Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se og ta på

Ut fra erfaringer jeg har gjort meg og gjør meg, må det bare være tilfelle
Mine varme hender , som etappevis bare blir varmere og varmere
Evnen til å se hva mennesker har opplevd
Vite ting, om for meg ukjente mennesker, som er døde
Hvor kan jeg ellers ta det fra

Jeg har perioder jeg er fjern
På en måte faller jeg ut av flyten
Ingen kommer til healing
Ingen oppdrag med å rense hus for energier
Jeg er slapp, sliten, drar på meg bekymringer
Plutselig løsner det igjen
Hendene er varmere
Bekymringer blir til gode løsninger
Jeg kjenner at alt er riktig
Jeg er i flyt igjen
Jeg er på plass

Da fylles jeg av denne avsindige lykkefølelsen
Jeg har ikke ord til å forklare
Vissheten om at jeg er der jeg skal
På en måte i en oase inni meg selv
Verden observeres med andre øyne
Fred
Jeg føler fred i meg selv
Jeg føler meg elsket
Som de forteller de som har hatt opplevelser utenom kroppen sin
En kjærlighet
En ubetinget kjærlighet så stor at det finnes ikke ord
Vi er så elsket
Hvert eneste menneske
Også de som har gått seg vill i ondskapens tegn
Som det fortapte får,som ikke finner hjem
Vi har horder av hjelpere rundt oss
Det er det livet dreier seg om
Kjærlighet
Helt ubetinget
Den som kommer fra inni oss
Det er når jeg kjenner på den kjærligheten lykkefølelsen kommer
I dag

4 kommentarer
    1. Åh…..det må føles vidunderlig! Så fint beskrevet. Jeg har og sånne lykkefølelser, om enn ikke akkurat på samme måten da, mer når jeg står med hendene godt nedi en deig eller sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg