Jeg har en kjempestor samling

Alle samler vi på noe

Jeg samler ofte på lodotter blant annet, såkalte hybelkaniner

Men kaster dem innimellom når samlingen har vokst seg for stor

Jeg samler på mennesker

Herlige møter sjel til sjel

De nære møtene, gjerne i healing, men også  i samtaler

Der man kjenner hverandre, møter hverandre på en veldig nær måte

Det er noe av det vakreste jeg vet

Etter at økonomien har bedret seg, har jeg fått muligheten til å reise

Det er også noe av det jeg liker best av opplevelser

Det er jeg utrolig takkemlig for at jeg nå har muligheten til

 

 

Det aller viktigste er å samle på hverdagsopplevelser som er gode

Gode øyeblikk der du kan la alle tanker forsvinne og bare nyte

Jeg elsker å se Masterchef

Jeg ser alle versjoner, tar de opp og ser de når jeg har mulighet

Masterchef Australia er favoritten

Hver sesong blir jeg så glad i deltagerne

De er så søte

Jeg tenker at neste sesong blir sikkert annerledes

Men nei, da kommer en ny gjeng og kryper inn hjertet mitt

Jeg så en episode sent i går kveld, som jeg hadde tatt opp

Jeg slapper så godt av at jeg går nesten inn i meditasjonsmodus

De er så snille mot hverandre i Masterchef Australia

De vil hverandre vel, selv om de er konkurrenter og de heier hverandre frem og trøster når noe går galt

Masterchef Usa er helt annerledes

Der hater de hverandre som pesten og prøver å stikke kjepper i hjulene for hverandre

Kan de ødelegge for noen så er de så fornøyd

Men jeg må jo se på likevel, Masterchef er Masterchef liksom, ja for meg altså

 

Lørdag kveld kom en annen fin opplevelse av lykke

Da var det Pink Floyd konsert på Nrk 2

Åh, du verden for en salighet

Å lene seg tilbake i godstolen

Lyden på full guffe, lykke øynene og bare nyte

Ingen bekymringstanker er det plass til da

Bare sukker henført av nytelse

Sjelen min danser, svinger seg fra side til side, sammen med kordamene

Åhhh, stønnn, da er det fint å være til

 

 

Sånn samler jeg på fine opplevelser

Små og store

Jeg har nemlig innsett at dagene går så fort

Man husker så lite

Det er derfor så viktig bare å nyte det som er godt

La den følelsen bre seg i kroppen

Nyte øyeblikket mens det er der

Det er selve livet for meg

I dag

 

Jeg tror jeg bare må ha en til 🙂

Åh nei, jeg bare må ha enda en

8 kommentarer

Siste innlegg