Sheperds går seg vill pai

Shepherd`s pai er godt

Min gjeter gikk seg litt vill den.

Slik det blir med alle mine retter

Oppskrift blir sjelden brukt

Lammekjøttdeig, gulrot, løk, potet, chorizo, en boks hermetisk tomat.

Skrell potet og sett på koking. Deretter surrer jeg kjøttdeigen,har i løk og gulrot og lar det surre seg litt blankt.

Stamp poteten når den er kokt, sammen med smør og melk og salt og pepper.

Deretter har jeg i hermetisk tomat og krydrer med salt og pepper. Forsiktig med saltet for pølsa er salt.

Fyllet har jeg i Tuppervareformen min.

Toppes med potetstappe

Jeg lager bestandig ekstra mye stappe så jeg har til en dag til.

I ovnen 200 grader, ca 25-30 min

Jeg tror gjeteren ble glad for maten selv om han hadde gått seg vill.

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg