Hvor er skjorta mi, hvor er buksa mi

Ja, akkurat den følelsen har jeg nå

Jeg leter

Og er det noe jeg ikke er noe glad i, så er det nettopp det

Jeg har en lei tendens til å legge ting på innmari lure plasser

Så lur at jeg ikke finner dem igjen selv

Og jeg har stoooort hus, og du verden hvor mange skuffer og skap

Nå leter jeg etter solkremen min

En diger gul tube skulle vel ikke være så vanskelig å finne

Den røde er borte også, så de ligger nok sammen

Jeg tror ikke de vil være med på tur

De skal nemlig være med for å bli brukt opp

Det liker de ikke

Det blir en sånn siste reis og det er det vel ingen som vil være med på

Det er helt sikkert derfor de har stukket av

Vanligvis legger jeg solkremer i kjøleskapet

Nå har jeg lett tre ganger i begge skapene og ingen solkrem å se

Det kan og være at de har gjemt seg i matboden

Der er det rydding på gang

Alle vet hvor rotete det blir mens man rydder

Huttetu, er det der de er, ja da klarer de nok å slippe unna

Jeg er sikker på at de ligger musestille så jeg ikke skal høre dem kviskre seg imellom

Det er nesten så jeg hører de kniser og ler

 

Ja, sånn går nå dagene

Jeg har ikke kontroll på alt jeg har

Gidder ikke å prøve heller

Jeg har planer om å rydde både kjeller og loft

Men………kanskje til helga

Nei, ikke denne helgen

Jeg får spørre hodet mitt

Det er ofte det hjelper

Jeg spør hodet “hvor var det jeg la solkremen når jeg kom hjem fra Torrevieja”

Og så venter jeg spent på svaret

 

 

Det er egentlig slik vi leter når vi leter etter oss selv også

Vi inneholder rene skattekisten av alt mulig rart

Det er ofte vanskelig å finne frem inni der

Hvem er vi som person

Hvordan vil vi være

Hva er våre sterke og svake sider

Hva er vi stolt av med oss selv

Hva er det vi gjør som vi kan le godt av

Hva liker sjelen vår

Hva gir oss glede

For å finne ut alt dette, kan vi gjøre likedan som når vi leter etter andre ting

Denne gangen spør vi ikke hjernen

Vi spør hjertet

Hjertet viser oss vei til alt vi gjemmer på

Den letingen liker jeg

Den er spennende

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Fnis. Det er ikke morsomt for deg, men jeg ler i gjenkjennelse. Noen ganger gjemmer vi ting på så lure plasser at vi ikke finner dem. Jeg regner med at du skal ut å reise, så da ønsker jeg deg god tur 🙂

    2. Helt klart mer spennende å lete inni seg selv, enn etter solkremer som gjemmer seg for å unngå “siste reis” hehe, synes jeg ser dem der de klemmer seg sammen innimellom en gammel genser 🙂 Jeg er også flink til å legge ting på helt spesielle lure steder, som jeg aldri finner igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg