Sterk kost

Jeg har hatt dette bildet liggende på skrivebordet mitt en stund

Jeg synes det er så sterkt

Jeg liker å være glad og positiv

Jeg liker å se lyst på livet

Dra frem mulighetene istedetfor begrensningene

 

Så har jeg sett på bildet og latt det ligge

Gang på gang

jeg hadde ikke planer om å publisere det i dag heller

Ikke før akkurat nå i dette sekundet når jeg setter meg ned for å skrive

Kanskje er det rettte dagen i dag

 

Alt er ikke like postivt

Alt er ikke like greit for alle

Det skal ikke fortrenges

Vi må være realister

For noen er det ganske så mørkt

Hele dagen

Hver eneste dag

Jeg forstår at det må være tungt

Hvor tungt vet jeg ikke, da jeg ikke har smakt på det

 

Alle har vi ett eller annet i oss som ikke smaker godt

Sånn er det med oss mennesker

Vi må likevel prøve å tenke postivt

Det betyr ikke at vi skal fortrenge det vonde

Vi må akseptere det som en del av livet

Men vi må ikke la det styre oss mer enn det gjør

Det må ikke bli drivkraften vår

 

Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å redigere ordene

Lese igjennom og rette på det jeg ikke liker

Stemmen inne i meg sier at jeg skal ikke gjøre det

La det stå akkurat sånn som det kom

Kanskje er det noe feil der

Kanskje gjentar du deg selv eller noe er ufullkomment

Godta det sier stemmen

Godta at alt ikke er fullkomment

Aksepter det som er

Og gå videre med åpent sinn

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg