Hvordan kan det skje

 

 

Hvordan kan det skje

Alle disse følelsene

At det går an

Man flyver høyt, man flyver lavt

Jeg var så lav

I ordene møtte jeg en sjelsfrende

Vi snakket sammen

Vi mediterte sammen

 

Alle disse følelsene

Som vi deler sammen

Vi flyter i dem, vi svever avgårde i dem

Vi kjenner de rister kroppen vår

Så letter de og flyr

Flagrende avgårde på lette vinger

 

Jeg hører Daniels joik

Jeg gråter

Tårene renner

En joik, uten ord jeg kan ta tak i

Men kroppen min vet

Den vet så mye mer enn meg

Den vet hvordan det er å være i flyt

Den svever avgårde

Den tar med seg følelsene mine

Den letter meg

Flyr avgårde sammen med vidunderlige vakre toner

Toner som ble sendt meg der og da

De dukket opp fra intet

Men jeg fanget dem opp

Jeg kjente ikke til historien bak joiken min før etterpå, men sjelen min kjente den

Sjelen min tok den inn

Sjelen min hadde sine ønsker

Hvor vidunderlig vakkert det er å være menneske

I dag

2 kommentarer
    1. Joik er vakkert 🙂 Og når jeg bodde tre år i Alta,var mye hos min venninne i Kautokeino, og var med og kjørte FORT på snøscooter over vidda, da skjønte jeg også HVORFOR de joiker. For det må man bare, der midt oppå vidda. Rope høyt, eller lage en “sang” om man kan <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg