Denne veien som heter livet

 

Jeg går på en vei

Den heter livet

Jeg har et hjerte

Det snakker til meg

Da må jeg holde tunga beint i munnen og lytte

Hodet liker nemlig å lure meg

Det er opptatt av alt jeg har gjort før

Setter sammen historier av alt jeg har erfart

Men jeg vil fremover og der har ikke hodet vært enda

Jeg vil inn på nye veier

Da må jeg lytte til hjertet

 

 

 

Hjertet er ganske så vist

Det holder blant annet rede på tvprogrammer

Ja, nå ble du forundret nå

Nå er hun ute på ville veier med de tankene sine igjen

Jeg leser en bok som heter Lystemplene

Den er fra templene i Egypt

Jeg har holdt på med den i flere år

Enda har jeg ikke lest mer enn noen få kapitler

Er den tunglest, nei, det er det ikke

Leser jeg den grundig, nei gjør ikke det heller

Hvorfor blir jeg ikke ferdig med den da

Jo, fordi jeg leser kun når hjertet sier det

 

 

Når jeg tok i boken første gangen kjente jeg en sterk energi

Da sa hjertet,  les nå litt og litt når jeg sier så

Første kapittelet handler om Akashabiblioteket

Det skal være et energetisk bibliotek der alle menneskers historier er lagret

Om jeg tror på det, sier du, ja det vet jeg ikke, men er åpen

Jeg fulgte øvelsene i boken, dro til det biblioteket, i tankene mine

Nå er ikke jeg så flink til å følge slavisk øvelser, så det blir på min måte

Jeg og hjertet mitt

Der la jeg fra meg både min mors histore og min egen

Det var en fin opplevelse

 

 

Så var det hjertet og tvprogrammene

Her en kveld bladde jeg gjennom kanalene, som seg hør og bør blant oss moderne mennesker

Jeg så det var et program om Elvis

Han er  fra Memphis, men i og med at Elvis ikke interesserer meg, gikk jeg til sengs

Jeg tok fram boken, bladde opp der bokmerket lå

Det handlet om templet i Memhis

 

Noen kvelder senere, satt jeg der på nytt og scrollet kanaler

Det var et program fra Egypt og det liker jeg

Det var fra utgravningene i Sakkara

Når programmet er slutt, tusler jeg på soverommet og finner boken

Det overasker deg kanskje ikke at kapittelet handlet om Sakkara

Du skjønner tegningen

 

 

Det handlet også om noe som de kaller ka-legemet

Ja, jeg påstår ikke at jeg tror helt på det heller

Men jeg leste kapittelet og tenkte hmm, stemmer dette da

Skeptikeren hoppet opp og ned på skuldrene mine

“Tilfeldigvis” blir jeg av en venn sendt en link til en nettside

Der finner jeg et youtubeklipp

Når man åpner youtube, kommer det jo forslag om andre klipp på høyre side

Et intervju med en som har skrevet bok om Maria Magdalena fanget min interesse

Ja, hva snakket hun om i det intervjuet da

Jo, forbindelsen med ka-legemet

Ka-legemet er etter hva jeg forstår den spirituelle delen av deg selv

Kanskje da den som jeg tror lever videre når kroppen vår vinker adjø

Det vil jeg lese mer om

Slik lar jeg meg lede og stadig forbløffe

Er alt tilfeldigheter da skal tro

I så fall har jeg veldig mange treff

I dag

 

 Ps. Tenk litt over hvor mange “tilfeldigheter” du møter 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg