Skru av radaren din

Denne uken forstod jeg noe viktig

Noe veldig, veldig viktig

Tirsdag ettermiddag ble jeg plutselig veldig sliten

Jeg ble også litt nedstemt

Rett og slett lei meg uten at jeg forstod hvorfor

Når jeg er nede, er jeg medskaper til drama

Det har jeg skrevet om før

Jeg ser tydelig at det skjer mer konflikter rundt meg når jeg ikke er på topp

Det er derfor viktig å fokusere riktig

Fokusere på det som er godt

Fokusere på glede

Hjernen vår tror på det vi tenker på

Den setter igang prosesser på grunnlag av disse tankene

Det går mange programmer på tv nå for tiden om akkurat dette, hvordan hjernen vår tolker ut fra tidligere erfaring

Den tror også det vi tenker og sier om andre er sitt eget

Interessante program

 

 

Det viktige er derfor å ha fokus på våre egne tanker

De kan vi jo styre

Vi kan jo ikke styre andre sine

Men så kom denne uken

Plutselig i går kveld dalet svaret ned i hodet mitt

Det var tirsdag terrorangrepet i Paris skjedde

Jeg har sett nyhetene selvfølgelig

Samtidig har jeg distansert meg, for jeg trenger ikke 24 timer mediadekning  i døgnet

Jeg har nok med å få vite hva som har skjedd

 

 

LIkevel står det klinkende klart for meg

Jeg har tatt inn energiene fra andre mennesker

Jeg har tatt inn deres frykt og deres sorg

Jeg spør meg selv hvor mange som har gjort det denne uken

Vi er alle åpnere nå og tar lettere inn energiene

Radaren vår suger til seg andres energier

Da må vi skru den av

 

 

Det er mange måter å skru av på

Gjør det enkelt

Se for deg en bryter og skru den av

Når du dusjer, se for deg at vannet renser deg

Eller du kan se for deg at du lukker chakraene dine

Enklest mulig men med bilder du selv føler er riktig

 

Samtidig må vi ikke gå i fellen

Vi må ikke ha fokus på at hver gang noe skjer så skal vi bli nedstemt

Da blir det sånn helt automatisk

Det er som med fullmånen eller været eller solen eller vinteren

Hvis vi sier hele tiden til oss selv at nå blir vi nedstemt, ja da blir vi det

Vi må observere, anerkjenne og så la det gå uten noe mer fokus

 
Det er viktig å forstå at vi er medskapere

Derfor er det veldig viktig å fokusere på det vi vil ha

Vi vil ha fred i verden

Vi vil leve sammen i fredelig sameksistens

Det er vårt fokus

Vi må rett og slett skifte frekvens

Vi må sende ut gode energier og det er de gode vi må ta inn på radaren vår

Gode tanker om kjærlighet og glede

Vi må puste de ut i universet

Hvert et pust vi gjør, hver en tanke, sender vi ut, så andre kan puste dem inn

Neste gang du kjenner du blir nedstemt eller urolig eller redd

Lukk øynene, bruk tankene dine og tenk deg hvordan du vil ha det

Ingen av oss klarer dette hele tiden, for vi mennesker er ikke skapt sånn

Men la ikke fokuset være på de dagene du ikke får til, men på alle de gangene det fungerer

På den måten vil du løfte ditt eget humør

Og du bidrar til å løfte de rundt deg

Det trenger vi alle

I dag

8 kommentarer
    1. Meget flott skrevet. Her er det mye jeg skal gripe tak i og ta til ettertanke. Tusen takk for at du delte dette flotte innlegget med mange sannheter.
      Ønsker deg en flott lørdag videre

    2. Flott skrevet 🙂 Og sant 🙂 Så får vi bli flinkere til å minne hverandre på dette i de tyngre stunder <3 Bryteren og dusjen er effektive å enkle metoder 🙂 God lørdag til deg kjære Mariann <3

    3. Ja, det er viktig å snu ting. Man kan være lei seg, og skal ikke skru av alle følelser liksom. Men det er noe med å se, kjenne og så gå videre som du sier. Ikke BLI i det.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg