Kroppen min vil danse

Lytter du til kroppen din

Vet du hva min sier i dag

Den sier den vil danse

Den vil bevege seg fra side til side

Den vil opp med armene og svinge på seg

Den vil røre seg i takt med musikken

 

Dans er frigjørende

Befriende herlig

Man hører rytmene i musikken bevege noe inni  kroppen

Man senker skuldrene

Tankene forsvinner

Man blir fri på et vis

Man blir i nuet

 

Kanskje er det derfor kroppen min vil danse

Den er litt stiv og støl etter mye i ro sitting

Den vil i bevegelse

Den vil våkne til liv igjen

Hver dag de siste dagene har den bedt om å få danse

Jeg har hørt den, men jeg har  ikke lystret

Enda……..

Men den gir seg ikke vet du

Den vet hva den vil

Jeg må nok bare gi etter

 

Youtube here i come

Søk opp fin musikk

Hva hvis jeg i tillegg synger

Synger høyt

Hører stemmen min i kroppen

Slipper løs både kropp og stemme

Befriende ja

Da skaper jeg mitt eget lille friminutt

Det er lykke ja

I dag

 

Vi begynner rolig og forsiktig og melodiøst

Eller skal vi la oss forføre av trommene, kjenne rytmen og slippe spenningene?

Nå er vi vel varmet opp og klar for å shake it loose 🙂

8 kommentarer
    1. Høres helt herlig ut. Min kropp vil ut og opp, opp i kjent terreng og fin natur. Og det vil Bonnie og, så da så 🙂 Ha en befriende søndag 🙂 Mulig jeg svinger litt på meg når jeg går og 🙂

    2. Det er befriende å la kroppen få danse. Jeg tror jeg får finne meg en plass helt for meg selv om jeg vil både synge og danse, for ellers tror kanskje resten av familien at det har klikket for meg. Men tanken på det er veldig deilig og befriende 🙂

    3. margarites: Ja, man får det ikke helt til, å leve seg inn i det hvis man ikke er alene. Jeg har ikke gjort det enda jeg heller, må vente ltt, men jeg gjør det inni meg. Kjenner det liksom inni meg at jeg danser:)

    4. Jeg er i gang med å rydde vekk jula ..kanskje jeg skal sette på litt musikk å danse litt innimellom 🙂
      Jeg går veldig ofte rundt å synger…hender folk snur seg å ser på meg ..hehe..
      Håper du danser,synger og koser deg videre i dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg