Som seg hør og bør

Et år til er lagt bak oss

Nye ark venter og det gledes

En ting har jeg bestemt meg for

Det er at her skal det ikke tenkes på hvilke bekymringer jeg vil møte

Her skal fokuset være på alle gleder jeg møter

Alle gode, deilige, lykkelige øyeblikk

Alt jeg selv kan være med og skape

Alle nydelige mennesker som krysser min vei

Humper i veien møter vi i livet, men de får vi ta når de kommer, ikke på forskudd

 

Et lite tilbakeblikk er kjekt

Jeg har blogget så godt som hver dag hele året

Det vil si over 350 innlegg

Rart å se litt tilbake, for mange av innleggene virker ukjent på meg

Kanskje derfor vi må ha repriser på samme temaene for stadig å holde de varme

Ulike vinklinger, nye måter å se ting på

Sakte, men sikkert endres vi

 

 

Temaene som opptar meg er mange

Et sterkt tema er kjærligheten

Det er det sterkeste verktøyet vi har

Samværet med mennesker jeg møter er veldig viktig for meg

De nære menneskemøtene sjel til sjel

Møtene i healingen der noen åpner opp for deg og viser seg sin sårhet, for selv å kunne leges

Det setter spor i meg

Jeg samler på de møtene som vakre blomster i en blomsterbukett

Samler de i hjertet mitt

Kjærlighet

 

Stort er det også for meg å se alt vi selv kan skape

Hvor sterk tankens kraft er

Hvordan andre mennesker rundt deg endrer seg, fordi du endrer deg

Uansett hvordan vi snur og vender på det, er det kun oss selv vi kan endre

Vi kan inspirere hverandre, men til syvende og sist må vi gjøre jobben selv

 Livet er et lerret  vi skal fylle

Herre over eget sinn

I dag skal jeg på skattejakt

 

Så har vi temaet Se oss selv

Det er vel også litt av det samme, med å endre oss selv

For å kunne endre oss, må vi se hvordan vi selv er

Det kan være en hard nøtt å knekke

Vi har ikke lyst til å se alt

Det er lettere å se ting hos andre

Alle de andre

 

Når vi skal se oss selv, må vi og forstå at vi er god nok, akkurat som vi er

Det møter jeg igjen og igjen i healngen

Opplevelser som har satt seg i kroppen som gjenspeiler følelser som å være oversett eller ikke god nok

Du er god nok, mer enn god nok

Oppsagt

Du lille fugl

 

 

Den aller  kjæreste for meg i året som gikk var nok healngen

Jeg åpnet døren hjemme hos meg og kan ta i mot mennesker

Det er kjært for meg

Jeg kommer ut av healngskapet

Det er så spennende

Tanker om healing –  den andre siden

Ventet hele livet

 

Jeg har en egen kategori reiser og de ble det flere av i året som gikk.

En av dem ble veldig spesiell

Kunsten å være den man er

 

Og av og til må vi ha litt småhumoristisk, men likevel med en baktanke:)

Noen er bare irriterende

Og så var det de dagene dar ordene bare dukket opp:

Inne i meg sitter en liten jente

Kjære Tornerose

Bare en liten dråpe

Små små blomster

Skyhopping

Det er en stor glede å få skrive meg inn i et nytt år

Skrivingen og bildene er blitt en del av meg som er svært verdifull

De gir meg en glede som jeg nesten ikke har ord for

Selv om jeg skriver til meg selv, ser jeg jo at det og treffer mange andre

Takk for at du leser

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg