Jeg ønsker meg mangfold


Jeg er ikke av de som er så opptatt av nytt år

Jeg er glad for hver ny dag

Jeg er ikke så opptatt av bursdager heller

Av samme årsak

Det å telle dager er ikke så viktig for meg

24. februar kan være like fin som 24. desember

31.juni kan være en mye bedre dag enn 31. januar

Jeg lar meg bare ikke rive med av en bestemt dato

Jeg er nok litt kjedelig sånn

 

 

Likevel tenker jeg nå litt på hva en kunne ønske seg når når vi går inn i nytt år

Og det som kommer til meg er et ønske om at vi som mennesker skal se oss selv

Se hvordan vi selv er istedenfor å hele tiden fokusere på hvordan andre er

Hva har andre på seg, hvordan ser de ut, hva sier de, hva gjør de

Hvem har fornærmet deg, hvem har vært kritisk, hvem har oppført seg dumt

Rekken er lang av meninger vi har om andre

Men……….

Hva med oss selv

Hvordan er vi

Tenk hvis vi istedetfor å fokusere på andre, faktisk endrer oss selv

Vi kan ikke gjøre noe med de andre

Men vi kan sette grenser for oss selv

Det kan innebære at vi skal være mindre sammen men noen og mer sammen med andre

Det betyr at fokuset vårt skal være på å oppføre oss fint selv

La andre få mene det de vil og gjøre som de vil

Så får vi heller la de gå, hvis det blir feil for oss

 

 

En annen ting jeg ønsker meg er at folk skal forstå hvor sterk tankens kraft er

Hvor mye vi kan skape med tankene våre

Både av glede og av drama

At de skal se hvordan ting kan endres

Kun ved å endre tankegang

Velge de rette tankene

Ha det riktige fokuset

At de skal fokusere mer på det som er bra i livet

Være mer takknemlig for alle goder vi har

Vi er på grensen til å være ganske så bortskjemt, de fleste her i landet

Gode, takknemlige tanker er en stor del av det å føle seg lykkelig

Det er med på å skape flere gode øyeblikk

Øyeblikk som kan lagres i hjertet og nytes

Disse ønskene kan jeg ha for andre, men jeg kan ikke ha fokus på det

Jeg må ta tak i det selv, i meg selv

Andre må få gjøre som de vil selv

Mangfold er nemlig veldig fint

I dag

8 kommentarer
    1. Jeg håper du har hatt en nydelig jul og at du får et fint nyttår. Jeg skal titte innom bloggen en annen gang også, legg meg til som venn 😀

    2. Her kommer en venn, som VET hun er bloggvenn med deg 😀 Jeg tenkte jeg skulle si at det mye sant i de ordene, den eneste man kan gjøre noe MED og egentlig endre på, er seg selv. All energi på noe annet, er egentlig bortkastet energi. Altså, det med å gå å irritere seg over andre og sånt. IKKE noe poeng. Nei, må begynne med seg selv ja 🙂

    3. frodith: Hehe, ja hvis du ikke vet det, da er du blitt innmari glemsk i julen 🙂 Og ja, det er litt morsomt med disse da som stikker innom bare for å sanke egne lesere. De får nå bare holde på hvis de har lyst til det:)

    4. Det er nok hos seg selv en kan forandre mest..om man ikke er fornøyd ja ..:) Syntes det hørtes så vakkert ut med …skap din egen dans….
      Ha en fin kveld <3

    5. Enig med Annebe, …skap din egen dans…så vakkert det var. Og så klokt du skriver. Jeg tar det til meg, og prøver så godt jeg kan, for det er sånn det bør være, sånn mennesker bør være mot hverandre. Og ja, jeg har noen jeg ikke behøver å tilbringe så mye tid med, noen som drar meg meg i dragsug jeg ikke vil være i. Og da tenker jeg på sladder og baksnakking. For selv om jeg ikke sier noe selv, så sitter jeg jo der og hører på… Takk for at du setter ord på ting. Og takk for i år, kjekt å ha deg som bloggvenn 🙂

    6. Min matgale verden: takk for fine ord og koselig å ha deg som bloggvenn ja<3 jeg setter ord på ting men sliter også selv med å etterleve ordene. Kanskje derfor de samme temaene kommer om og om igjen, for dermed å sakte skape endring. Vi er jo litt trege når det gjelder å forandre oss:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg