FOR MANGE ORD


Å skirve fra hjertet er ikke bestandig så enkelt

Det er så mange feller å falle ned i

Det ene er hvordan man skriver

Jeg skriver for langt og for mye

Det er jeg fullstendig klar over

Jeg får også tilbakemeldinger på det

Noen  gir opp før de har lest ferdig, for det er for langt

 

Dette har jeg jeg tenkt mye på

Det stemmer jo så inderlig

Noen ganger skriver jeg liksom samme ordene flere ganger

Jeg kan skrive kortere, mer korrekt

Men……

Bestandig er det et men

Jeg har så vansker med å endre det

For da skjer det noe med innholdet

Det blir ikke meg lenger

Det blir ikke fra hjertet

Det blir mer sak,  mer sterilt

Det mister litt humor, litt godhet, litt ironi, osv

Det mister litt av meg

Derfor blir det lett feil

Feil for meg

Og det er jo egentlig for meg selv jeg skriver

 

Derfor trekker jeg en konklusjon

Jeg har det i tankene, vurderer bestandig kutt

Men……….

Samtidig så kan det være  en utfordring og læring for den som leser

Les kun det som føles riktig for deg

Føles det feil, så la være å lese det innlegget

Konsentrer deg ikke om å få med alt, hvis det er for mye

Kanskje er det ikke skrevet for deg

Kanskje er det ikke noe du skal ha akkurat nå

Stol på at hjertet ditt forteller deg hva du har behov for

Ta det som en lærdom i det å lytte

Lytte til hva ditt hjerte forteller deg

I dag

 

2 kommentarer
    1. Det er ikke sikkert man må lese ALT heller, selv om det er å foretrekke egentlig. Men noen ganger kan faktisk en setning eller to gjøre noe med leseren uten at man MÅ lese hele. Men jeg er litt sånn at hvis alt skal bare være noen få setninger, så er det synd det også. For noe trenger plass skal det bli sagt. Og noe ER ikke bare bilder. Da får man holde seg til instagram liksom 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg