HJELP, JEG FYLLES OPP, MEN IKKE AV MAT


Ja, jeg har jo ikke lagt skjul på at jeg en merkelig sjel

Ingen av mine venner er sånn som meg

Mitt hode er som en stor dam

I den dammen er det tilsig av vann

Hvis ikke jeg ordner avløp, så fylles det opp

Sakte, men sikkert blir det fullere og fullere

Nå er jeg sprekkeferdig

Ja, det er ikke av vann, men av ord og tanker

 

Jeg har ikke fått min dose av meditasjon og ro disse dagene

Stresset før julen setter inn, har heller ikke blitt forløst

Hodet mitt roper til meg, så høyt at jeg nesten faller over ende

Nå må du skrive, du må skrive ut ordene

Men jeg vet ikke hvilke ord

Men så må jeg sette meg ned og få de ut, selv om de ikke helt har formet seg enda

De kverner nemlig rundt sammen med tusen andre tanker

Det er en stor floke der oppe i knollen

Jeg må begynne i en ende og løse den opp

 

 

Jeg har lavt stoffskifte

Det medfører dårlig stressmestring

Kroppen min blir lett syk hvis jeg stresser meg opp

I tillegg er jeg høysensitiv som gjør at jeg tenker og grubler mer enn de 80% som ikke er det

Tankene er vanskelig å styre

De tar på en måte over hodet

Jeg er derfor avhengig av meditasjon

Den er minst like viktig om ikke mer viktig, enn stoffskiftemedisinen min

 

Noen tror at meditasjon er noe sånn “alternativgreie”

Det er det ikke

Meditasjon brukes bevisst  blant annet i forsvaret og av idrettsutøvere

Den gir nemlig ro til hodet, ro til kroppen

Den gir konsentrasjon og bedre hukommelse og mer tilstedeværelse

Og jeg holder meg friskere

Tenk at et sånt vidundermiddel er helt gratis

 

 

Jeg tror  sykdom skapes av indre stress

Vi har spenninger i kroppen

Vi har sår fra opplevelser

I tillegg springer vi fra plass til plass, uten å puste skikkelig

Ofte har man det så travelt at man ikke er tilstede i egen kropp

Man spiser uten å være bevisst smaken på maten

Lyder går inn og ut, uten at vi egentlig lytter

Når vi ikke lytter, spenner kroppen ben under oss

Den blir syk og vi må sette oss ned

Å la det stresset ikke få feste seg i kroppen, er gull verd

Vi må få det ut etterhvert

Nå sier min kropp at jeg skal sette meg ned

Jeg skal høre på en meditasjon av Runar Halonen

Jeg skal la kroppen min få den roen den ber om

I dag

 

https://www.facebook.com/groups/runarhalonen/?fref=ts

Gratis websending 7. januar

#høysensitiv #lavt stoffskifte

 

4 kommentarer
    1. Ja, det er best for deg at du får satt deg ned og skrevet da, så du ikke renne over eller sprekker 🙂 Men du, har folk med lavt stoffskifte mer vanskelig med stress? Jeg har lavt stoffskifte nemlig, og jeg er superdårlig på stress,men visste ikke det hadde noe med stoffskifte mitt å gjøre 🙂

    2. frodith: stoffskiftet er med på å styre stressmestringen og den biten får man ikke erstattet med medisin , derfor er det veldig viktig å passe på selv. roe ned og skjerme seg. Da får kroppen den roen den trenger til å holde seg friskere .) Det er kanskje derfor de med lavt stoffskfite også drar innpå seg infeksjoner av ulike typer.

    3. Synes det er bra at du er du jeg, for da kan jeg lese mange fine, spennende og interessante innlegg. Så slipp ordene løs, og kos deg videre i julen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg