JULENS UTBRUDD

Det er mange utsagn som går i repriser i dagene før jul

De høres liksom så kjent ut når man sier dem

Samtidig så tilhører de en svunnen tid man ikke kan huske

Er det noe vi har drømt skal tro

Ja, for vi har vel ikke sagt det før

Det er vel bare noe vi tror

Eller

Hva sier dere

Skal tro om det er bare hos meg vi hører disse ordene

Åhhh, er det der den ligger

Den har jeg ikke sett på så lenge

Jeg tror ikke jeg har sett den siden forrige jul

Nå ble jeg glad

Nå skal jeg legge den på en plass jeg husker

Så finner jeg den neste gang jeg skal ha den

hmmm, ja gjør jeg det

Eller dukker den opp til neste jul, skal tro

Så har vi en annen versjon

Ja, her er denne ja, den har jeg savnet

Dette må jeg ta tak i

Det må nok ryddes og sorteres

Ja, jeg legger det her i dette skapet

Da kan jeg ta tak i det over nyttår

Hmmm, ja, gjør jeg det

Eller dukker det opp neste jul, skal tro

Jeg skulle hatt ryddet på loftet

Ja, men det kan jeg ta til våren

Da er det så lyst og fint

Hmmm, ja gjør jeg det

Eller dukker det opp neste jul, skal tro

Jeg fikk ikke stekt lefser i år heller

Men til neste jul, da skal det bli både potetlefser og tjukklefser

Ja, for til neste jul , da har jeg sikkert mye bedre tid og mye mer energi

Hmmm, ja hva skjer neste jul

Jo, da utsetter vi det til året etter, for da har vi sikkert mye bedre tid og mer energi

Jeg fikk ikke frem adventstaken

Adventstjerna kom opp i midten av desember

Ikke ble det lefser i år heller

Det var ellers også mange andre ting jeg planla også

Det ble  vurdert men forkastet

Men vet dere hva

Jul blir det likevel

Men ikke

I dag

4 kommentarer
    1. Joda …esken med julepynt har jeg tenkt å få ryddet i og laget mer system…men det har blitt med tanken de siste ti åra i allefall..hehe..Og jul har det blitt hvert eneste år fordet ja <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg