HVORDAN ER DU NÅR JEG MØTER DEG

 

Jeg skrev et innlegg om samarbeid her om dagen.

Jeg synes det er så fint å  kunne skape noe sammen med andre mennesker

http://lillasjel.blogg.no/1418467081_samarbeid_er_vakkert.html

Hvis vi samarbeidet istedenfor å motarbeide hverandre, ville vi fått en bedre verden

Det betyr ikke at man må være enig om alt

Men man må legge godsiden til og ha respekt for hverandre

Jeg hadde også en innlegg om nettopp det, respekt for hverandre

http://lillasjel.blogg.no/1418554997_har_du_respekt_for_an.html

 

For ganske så lenge siden hadde jeg et litt humoristisk innlegg, om kattene mine, Tutta og Svartepus

Nå tror du kanskje at det er helt vanlig innlegg, men det er det jo ikke

Det handler også om samarbeid og respekt, selv om man er ulik

En svart pus, en hvit, en langhåret, en korthåret, en gammel, en ung, en som har bodd der lenge, en nyinnflyttet, en utepus og en innepus

Ja ulikhetene er store her også

Men pusene har inngått et felleskap

Ikke bestandig helt enige, men i fredelig sameksistens

http://lillasjel.blogg.no/1351083234_vi_kan_vel_vre_venner.html

 

 

Dette bildet gav meg et nytt bekjentskap, Silje Trym Mathiassen

Hun er prest og jobber for fred mellom religionene

Hun mener at det er veien til fred i verden

Det er jeg enig i og jeg synes det er et fantastisk initiativ

Tenk om vi kunne respektere hverandres tro

I januar er hun med og arrangerer en konsert i Stavanger Domkirke,der hun samler bønn og sanger fra 12 religioner

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Tolv-religioner-samles-i-Stavanger-Domkirke-3584237.html#.VI8XWRPoc8M.facebook

 

Samarbeid og respekt handler om å godta at vi er ulike

Samarbeide og respektere hverandre og fungere sammen i et samfunn

Det er fint å si hva en mener, men samtidig gi rom for at de du møter kan gjøre det samme

Uten at du går til personangrep

I dag uttaler mange seg på sosiale media uten filter

De lirer ut av seg de verste ting, til og med drapstrusler

 

Det å se seg selv er det viktigste vi kan lære oss

Det er dit vi vil med selvutvikling

Vi må se hva vi selv holder på med

Vi må spørre oss selv om det vi gjør hadde vært ok, hvis det ble gjort mot oss

Er vi sånn vi ønsker at andre skal være mot oss

Hvordan er du når jeg møter deg

Viser vi andre den respekten, vi selv ønsker oss

Vi får nemlig det vi selv sender ut

Skrekk og gru

Ja da kan vi jo velge selv hva vi vil ha

For meg er valget lett

Jeg velger meg godt samarbeid på tross av ulikheter

I dag

 

 
Velkommen til å like min side på facebook. Lillasjel
 

6 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er litt vanskelig for meg det ordtaket,for mange liker ikke måten jeg er på,hehe Så da blir de ikke mot meg, som jeg ønsker det,hihi. Jeg er jo veldig direkte og åpen av meg og vil jo gjerne møte de som er likedan. Likedan prater jeg i munnen på folk for jeg blir så ivrig og elsker det når jeg møter de som gjør det med meg og, da popler vi avgårde,hehe

    2. Hadde vært et kvantesprang om man kunne godta og respektere hverandre på tvers av religion, politiske synspunkter og trosretninger. Det blir det fred av <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg