Finn en bedre sannhet

Jeg har jo jobbet de siste årene med tankene mine

Jeg har for det første så innmari mange av dem

I tillegg til at jeg har store følelser

Det er en litt slitsom kombinasjon

 

Etter at jeg begynte å forstå hvor mye tankene påvirker helsen min, har jeg jobbet med å snu

Snu gamle tankemønstre

Utfordringen er at det er så mange av dem

Mange er også fra min barndom

Jeg er ikke bevisst mye av det som foregår i egen psyke

Det er gamle mønster innlært fra opplevelser flere tiår tilbake i tid

Noe av det har jeg sikkert arvet fra mine foreldre i tillegg

 

 

Jeg synes jo jeg har kommet langt

Selv føler jeg at jeg er blitt riktig så positiv

Sjokket var derfor stort når jeg begynte å få tilbakemeldinger om min indre negativitet og motstand

I løpet av de siste årene har jeg vært hos ulike healere og det kan ikke være tilfeldig at mange av dem påpeker det samme

Inne i meg har jeg mange negative tanker

 

Når jeg så endelig ble bevisst dette,  kunne jeg virkelig ta tak i det

Jeg ser det jo selv nå

Mye av det har med endring å gjøre

Jeg er redd endring, for de endringene jeg har fått som barn, ble ikke positive

Kroppen liker derfor ikke endring

 

 

Den store utfordringen er likevel sannheten

Ja, det høres rart ut, ikke sant

Men det gikk plutselig opp for meg, hvorfor jeg er negativ

Jeg liker nemlig ikke løgn

Jeg liker å være sann, snakke sant

 

Opp igjennom årene har jeg derfor tenkt sannheten

Jeg er sliten, jeg er trøtt, jeg er ditt , jeg er datt

Det har jo vært sannheten

Det jeg ikke har skjønt er at med å tenke disse tankene høyt, har jeg skapt mer av det

Jeg har lagt hele mitt fokus på det jeg ikke ønsket

Det er dette jeg må snu

 

 

Det betyr ikke at man skal fortrenge eller lyve

Da havner man tilbake på samme sted

Man skal anerkjenne og deretter la det gå

Fordi om jeg våkner og er trøtt, trenger jeg ikke tenke trøtt, trøtt, trøtt, trøtt

Jeg er ikke nødt til å gni det inn

Ok, jeg er trøtt, anerkjenn det, og så kast den tanken og erstatt den med noe bedre

Finn en bedre sannhet

Jeg må jo stå opp

Derfor kan jeg heller rette fokuset mot det at jeg kan stå opp

Jeg har gleder som venter på meg

Jeg kan skape meg en god dag

 

 

Dette er et banalt eksempel, men likevel viktig

Det er i de små bagateller, vi kan skape store endringer

Vi må gripe spoleringstankene

De har så lett for å få rotfeste i kroppen

Det betyr ikke at jeg skal lyve

Jeg liker ikke løgn

Det betyr bare at jeg skal heller velge de tankene som er sanne, men gode for meg

De andre kan jeg kaste

Utrolig hvor fort jeg fyller opp søppeldunken min

Det blir nok ryddig etterhvert og mye koseligere

Kanskje jeg må jobbe mer med husarbeidtankene også

Jeg har vært inne på temaet flere ganger før

Istedetfor jeg liker ikke husarbeid, kan jeg jo tenke, det er koselig å ha det ryddig rundt seg

Det er jo sant

I dag

6 kommentarer
    1. Veldig sant det der med sannheten eller EI. For som du sier, det handler ikke om å LYVE. Vi kan alle erkjenne fakta liksom. Men det er som min mor sier, og hun er en klok dame: Det er ikke noe vits i å grave seg ned i det, bli VÆRENDE i det, PRATE for mye om det…Det blir jo ikke noe bedre av den grunn. Vi prater alltid LITT om ting som tynger oss, og så er vi ferdig med det. Jeg snakker her om litt STØRRE ting, som trengs litt bearbeiding. Små ting er det ikke verdt å gi noe fokus overhode 🙂 Så selv om man ikke dveler ved sannheten, så betyr det ikke at man LYVER for det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg