ALTERNATIVMESSEN LØRDAG 22.11.14


Da var jeg kommet til dag to på min messeopplevelse
Bare datoen i seg selv talte for at dette skulle bli en flott dag, både 22 og 11, på en gang
11 og 22 er tall som åpenbarer seg hele tiden for meg
Toget var forsinket og når jeg kommer på, viser klokken 11.11
Det er et tegn for meg på at jeg er på riktig vei

Fredag: http://lillasjel.blogg.no/1416923536_alternativmessen_fred.html

Den første timen startet med en vidunderlig opplevelse for meg
Den blogget jeg om tidligere. Linken finner dere her.

http://lillasjel.blogg.no/1416915361_time_to_open_up.html

Klokken 11: Angel Guidance and healing ved Rometris Davis-Wright. Dette var veldig fint. Hun guidet oss gjennom en nydelig meditasjon der vi skulle føle på nærværet av englene og det var en nydelig energi, fylt av kjærlighet og fred og healing. Hun snakker engelsk men hun snakket veldig rolig og tydelig og det var lett å forstå.

Linken under fører til den nye facebooksiden til Rometris, lik gjerne den hvis dere ønsker.

https://www.facebook.com/pages/Rometris-Davis-Wright/381718421992395?pnref=lhc

Klokken 12: Medium-seanse med Jennifer MacKenzie. Hun er engelsk hun også, men også hun var lett å forstå. Hun spurte oss om hvilke tre farger som var våre favoritter og hvordan det definerte oss som mennesker. Jeg lo godt da hun sa at orange som jo er en av mine farger, beskrev en person som gikk sine egne veier og tenkte og gjorde ting annerledes. Det var som en beskrivelse av meg selv. Jeg likte godt å høre på henne, hun var folkelig og morsom og hadde mye vettugt å si.

Alle healere er medium. Medium jobber som en telefon. Den ringer når den ringer, og da er det opp til healeren å svare og gi beskjeden videre til den som skal ha den. Du kan ikke selv bestemme deg for når telefonen vil ringe og hva slags beskjed du får. Det samme prinsippet gjelder med medium. Den første beskjeden du får må du derfor lytte til, forklarer Jennifer.
Det å trene opp evnen til å ta imot slike beskjeder fra den spirituelle verdenen, krever mange års trening.
? Som healer må man være ydmyk og tålmodig, og vite at man trenger spirituell og praktisk trening hele livet. Healere må passe seg så de ikke blir innbilske og tror at de alltid vet best. Har man en slik innstillingen vil ikke healingen fungere, sier Jennifer. Sitat hentet fra http://www.krystallkulen.no/?text=72

http://jennifermackenzie.com/

Klokken 13 Life Alignment-heal your life, heal your world -Jeff Levin

Dette foredraget havnet jeg på etter å ha fulgt tegnene.  Jeg møtte en person fredag og en lørdagsformiddag, som snakket varmt om nettopp denne behandlingsformen. I tillegg hadde jeg droppet det foredraget jeg egentlig hadde tenkt meg på, for jeg følte at det ble feil for meg.  Jeg er jo en motstander av at healing skal gjøres vanskelig. Jeg tror på det enkle, ikke at man må bruke bestemte ritualer eller lære bestemte teknikker for at det skal virke. Jeff Levin selger sitt system. Han har noen såkalte vortexkort som skal endre energien i kroppen. I det jeg skriver dette, går det opp for meg hva jeg skulle lære.

Jeg tror at alt dreier seg om energier, er det blokkeringer i våre energier, blir vi syke. Det må være flyt. Han demonstrerte med søkepinner hvordan de slo ut på auraen vår når energiene gikk feil i kroppen vår. Jeg syntes det ble en teatralsk oppvisning, men samtidig gir det meg en lærdom om hvordan negativitet påvirker kroppen vår. Er vi negative, vil auraen vår krype sammen, energinivået vårt synker og det gjør oss lettere syke. Jeg jobber jo med å bli mer postiv , da jeg har mye mer negativitet i meg enn jeg var klar over. For meg var dette derfor en demonstrasjon på hva den negativiteten gjør med min kropp og hvor viktig det er at jeg bruker tankene riktig, at jeg fokuserer på det jeg ønsker, ikke det som ikke er bra. Eureka, det var det jeg skulle lære. Og med dette ser jeg så tydelig at ved å følge tegnene, kommer jeg riktig selv om jeg i utgangspunktet ikke ser det. Først nå over en uke etterpå, slår lærdommen inn for fullt. Hurra, det gjelder å være åpen.

Klokken 14 Reconnective healing. Line Beck. Og nå ser jeg enda mer sammenhengen. For dette foredraget kom etter det jeg forkastet og dette er healingformen jeg liker og føler meg hjemme med. Det aller enkleste av alt, arbeidet med energiene. Være en kanal der du ikke kan påvirke noe annet enn å være en så sterk kanal som mulig. For de som ikke har lest boken til Eric Pearl, anbefaler jeg den. Før jeg leste boken, kjente jeg ikke energiene i hendene fysisk, men over natten var de plutselig der, mens jeg leste boken. Det var fascinerende. Jeg tror jo at en healer ikke kan gjøre noen frisk, det er opp til kroppen som tar imot energiene og den energikraften vi tar ned, eller formidler om man heller ønsker å si det. Ikke kan vi styre hvordan den skal virke eller hva den skal virke på. Vi trenger ikke vite hva som feiler personen vi gir healing til, for vi skal ikke ha fokus på sykdom, kun på energiene. Når jeg healer, har jeg det stille i rommet. Jeg har ofte lurt på om dette er riktig av meg for ikke alle liker stillheten, men når jeg hører Line Beck fortelle hvorfor rommet bør være stille, forstår jeg det. En sang kan vekke minner, gode minner eller dårlige minner. Hvis jeg setter på musikk som du forbinder med overgrep i barndommen, blir det ikke noe god healingstund for deg. Derfor er det bedre at alt holdes mest mulig nøytralt. Jeg kommer nok og til å holde fokus på å være i lett transe når jeg healer, for jeg føler at da blir healingkanalen sterkere, så energiene går lettere.

Forfatteren forteller hvordan han selv ble forvandlet av en energi som forener, og hvordan alle kan oppleve det samme som han. Han går gjennom healing som oppdagelse, healing som teori og healing i praksis. Boken er ment både som en instruksjonsbok i healing og som en motivasjonsfaktor som kan hjelpe deg i gang.

Teksten hentet fra:
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(16861834)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>


Hjemmeside Line Beck: http://www.sjelefred.no/hvaer-reconnection.shtml

Facebook: https://www.facebook.com/ReconnectionSjelefred

Hardt program denne lørdagen, jeg hadde lurt med meg en brødskive fra hotellfrokosten og den blir spist på vei fra det ene foredraget til det andre. Foredragene varer ca 40-45 minutt.

Etter å ha vært og hørt på Line Beck, er jeg på vei til neste foredrag, da jeg får en lapp i hånden. På den står det Beveg din hjerne,  foredrag av Hege Frid Kulsveen. Igjen føler jeg at jeg blir ledet. Jeg hadde nemlig også denne gangen valget mellom to foredrag. Begge handlet om hvordan vi kan påvirke hjernen. Jeg hadde valgt den andre, men nå stoppet jeg opp og gikk inn på rommet til Hege Frid Kulsveen.

Det føltes riktig. Jeg ser på hele kroppen som en helhet som samarbeider og jeg har en veldig aktiv hjerne. Jeg leter etter verktøyer som kan roe tankevirksomheten og i tillegg til meditasjon, som er et kjempegodt verktøy, er dette noe jeg vil lære mer om.

Dette er et foredrag om forbindelsen mellom hjerne og kropp og hvordan vi kan påvirke vårt nervesystem og derved vår livskvalitet.

Hege Frid Kulsveen har jobbet med nervesystemet, muskulatur og bevissthet i 20 år og har vært med å lage en dokumentarfilm om dette.

Dagens høye tempo kombinert med stillesittende arbeid kan lett bidra til at fokuset flyttes fra oss selv og vår indre kommunikasjon til den ytre verden og dens behov.
Ubalanse mellom stress og hvile er trolig en sterk bidragsfaktor til dagens mange plager forbundet med blant annet ledd, muskler, fordøyelse og lite energi.

Foredraget setter fokus på hvordan vi kan takle dagens utfordringer ved å oppleve dyp indre ro som kan bidra til økt overskudd og velvære, samt påminne oss selv om den kraft og helhet vi har eller har mulighet til å skape.

https://www.facebook.com/bevegdinhjerne

http://www.i-ressurs.no/beveg-din-hjerne/

Vi skulle øve på hverandre og sidekameraten min viste seg å være en herlig dame, som var fra sammen plass som meg selv. Vi hadde ikke møttes før, som vi vet om, men nå møttes vi og det var nok heller ikke tilfeldig, tror jeg. Vi møtes nok igjen.

 

Klokken 16: Voices from heaven. Lydhealingkonsert med Tron Syversen og Runar Halonen. Dette hadde jeg gledet meg veldig til, en av de tingene jeg visste jeg skulle på for jeg har fulgt Runars healinger på web og føler at det er sterke healingenergier i de sendingene. Og jeg ble slett ikke skuffet. Dette ble sterkt.

Jeg legger ved her lydfilen fra en av konsertene de hadde. Lyden er kanskje ikke tipp topp, men det var den live. Jeg var så langt borte at jeg rykket i hver gang kroppen ville inn i dyp transe. Jeg visste inni meg at det var ikke tid og sted for å dra langt akkurat da, så med et rykk vekker den meg på et vis, likedan som om du holder på å sovne men kommer med et rykk tilbake igjen.

Facebook :https://www.facebook.com/groups/runarhalonen/?fref=ts

Hjemmeside: http://www.runarhalonen.com/

Tron Syversen: http://www.tronmusic.no/

 Etter alle disse herlige opplevelsene, valgte jeg å gå på foredrag med Zarathustra – Third Eye Activation

Jeg skjønte jo på forhånd at dette måtte være show, men det er jo greit å få med seg litt av det også. Mange føler sterke healinger ved å følge hans kurs og foredrag, for meg ble det for voldsomt. Jeg tror jo på det enkle, ikke på dramaet. Derfor forlot jeg også forelesningen etter en time. Jeg måtte så inderlig tisse litt og det så jeg på et tegn på at nei, gå herfra, dette er ikke for deg. Men nå er det også lærdom i se hva man føler er riktig og hva som føles feil for en. Det kan jo variere fra person til person og det skal man ha respekt for. Jeg sier derfor ikke at dette er galt, det passer bare ikke for meg.

Sånn i ettertid, tror jeg at jeg skulle  nok heller valgt konserten med Egil Fylling klokken 17 og foredraget om Rosenmetoden av Marianne Behn klokken 18, men da får jeg ha det tilgode. Konsert med Egil Fylling og Jeanette Angell var jeg jo på fredag og har også cden. Men nå vet jeg ihvertfall hva herr Zarathustra meddeler 🙂

Dagen var over, spekket av opplevelser. Etter en sånn dag er det tid for ettertanke og ro, og hva er vel da bedre enn å lukke øynene og flyte litt bort med litt musikk fra Tron Syversen.

 

4 kommentarer
    1. Ingen tvil om at du fikk med deg de tingene du var på søken etter. Jeg føler liksom hva du sier når du har valget. Kroppen vår sier det om vi bare lytter.
      Slik jeg gjør nå. Jeg lytter, og jeg vet, men det tar litt tid. Alt til sin tid.
      Utrolig kjekt å kunne fylle en hel helg med noe en brenner for. Ingen tvil om utbyttet ditt her.
      Kos deg med det videre, for nå kommer resten sigenede. Er man åpen er tingene lettere, og det har du nok en gang bevist ovenfor deg selv.

    2. frodith: Det rare er jo at energien man trenger, dukker opp når det er viktig. Jeg var utrolig sliten hele fredagen men lørdag og søndag var jeg i fin form. Man får jo også mye healing, men all energien som er der, kan også gjøre en sliten. Jeg har vært veldig sliten denne helgen så kanskje det er etterdønningene en helg etterpå:) Jeg kjenner bare at jeg ønsker meg mer opplevelser. I februar skal jeg til Ålesund på messe, den er mindre og det blir nok ikke så intenst men koselig likevel. Jeg håper og jeg får til en eller annen happening i løpet av året. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg