TIME TO OPEN UP

Jeg var på alternativmesse i helga

Det kommer mange innlegg derfra

Jeg må skrive ned tankene mine mens de er ferskvare

Plutselig blir opplevelsen borte liksom

Derfor må jeg få det ned

Blogg er kjempefint sånn

Da tar jeg vare på mine egne tanker og opplevelser

 

Fredag på messen var oppvarming, føler jeg

http://lillasjel.blogg.no/1416923536_alternativmessen_fred.html

Jeg åpner forsiktig opp sansene mine

Jeg føler på energier og på spenningen over hva jeg skal oppleve

Det er en som spør meg på slutten av dagen om jeg hadde følt at jeg hadde fått det jeg kom for

Jeg nøler og han sier at da har du ikke det

Nei, jeg hadde nok ikke det enda

 

 

Lørdag morgen møter jeg opp når det åpner

Jeg bestemmer meg for å følge intuisjonen min

Jeg sier til beina mine at de skal lede meg dit jeg skal

Jeg hadde en time på meg før første foredrag

Jeg begynner å gå

Jeg går i den retningen det føles riktig

Når jeg blir usikker, stopper jeg opp og venter til føttene igjen velger retning

 

Jeg har bestandig trodd at jeg er en utavdvent og sosial person

Jeg er jo det, glad i mennesker

Jeg ble derfor forundret når en facebookvenn fortalte meg at hun var forundret på at det var vanskelig å få kontakt med meg, når vi møttes for første gang

Mens jeg går der og suller, går det opp for meg

Jeg hever ikke blikket

Jeg ser ikke på folk

Jeg prøver å unngå folks øyne

 

Jeg er nok redd inni meg

Redd for avvisning

Redd for ikke å bli likt

Derfor er det like godt å ikke ta kontakt

Dette er litt merkelig egentlig for samtidig prater jeg gjerne med de rundt meg, selv om jeg ikke kjenner de

Man er liksom to forskjellige personer

 

Jeg hever blikket

Noe rart skjer

Noe løsner inni meg

Det er som om noe plutselig kommer til live

Jeg smiler

Jeg får tilbud om en bit tørket eple

Jeg takker nei, har akkurat spist

Jeg hører de le bak meg og en sier, det er for tidlig på morgenen for en eplebit

Jeg ler

Plutselig kommer det en mann frem

Han sier høyt :”Åh for et vakkert leende. Det gjør meg så glad å se deg le, jag elsker smilet ditt”

Det er en befriende opplevelse

Jeg forstår at jeg faktisk har vært lukket

Jeg, den sosiale og utadvente

Jeg går til foredrag

Englehealing

Vi går i meditasjon

Jeg hører stemmen inni meg sier: “open up, it is time to shine”

Det var en fin opplevelse å tenke tilbake på

Jeg kjenner jeg må jobbe mer med å tørre å åpne hjertet mitt

I dag

 #alternativmesse

8 kommentarer
    1. Ja, det er rart med det med hvordan man tror man er og hva andre oppfatter også, at man kan ha noe lukket over seg uten å vite det. Mye blir gjort med litt øyenkontakt og et smil 🙂 Da faller både egne og andres forsvarsverk 🙂

    2. Var på alternativmesse for mange år siden, en tidligere kollega er veldig interessert i slikt, jeg syns det var artig å ha vært på..og mye spennend å se..men jeg er ikke veldig interessert i det som skjer der..
      Så koselig å høre det om smilet ditt da :)..jeg er også veldig todelt..kan være åpen på mange ting..men har en grense og folk kommer nok ikke “helt “innpå meg…har ikke problemer med å prate med folk…men trives best for meg selv (eller mine helt nærmeste )
      Fint at du hadde en positiv healing /meditasjons opplevelse..Ha en fin dag videre <3

    3. Høres ut som du har hatt en fin helg! Og det er ikke alltid lett å mæte nye med blikk-kontakt, men ser man ned blir det i alle fall vanskelig å bli kjent med nye folk. Men jeg kjenner meg litt igjen, for jeg er ikke akkurat veldig utadvent og rett frem, må nok føle meg litt frem med nye folk 🙂

    4. Dette var fint Mariann 😊 . Kjenner meg igjen fra tidligere episoder. Jeg var der! Altså på Lillestrøm. På antikkmessa og julemessa/hobby. Det ble mer enn nok for meg og jeg gikk ikke inn på alternativ messa. Neste år kanskje? Men uansett så reiste jeg hjem med en engel fra antikkmessa 😄.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg