HØRER DU ETTER

Jeg er på alternativmesse i helga.
Der øver jeg meg på å følge hjertet.
Jeg skal skrive mer om mine opplevelser etterhvert.
Men vil fortelle en liten episode.
Jeg går rundt på messeområdet.
Jeg følger intuisjonen.
Føttene stopper opp ved en bod der de selger kort.
Der var jeg dagen før også.
I flere år har jeg tenkt å kjøpe meg en kortstokk.
Ja, ikke med kløver og spar, men med budskap.
Hver gang jeg har sett på, har jeg møtt motstand.
Det har jeg gjort på denne messen også.
Likevel har jeg havnet der igjen.
Det står to damer ved siden av meg.
De forteller at de har mange kortstokken og har lyst på flere.
Jeg blander meg inn i samtalen.
Ja, slik er jeg nå bare.
Uhøflig er det nok, men gir og mange gleder.
Jeg forteller at jeg har lett i mange år men aldri kjøpt.
Her en ny en, sier hun som eier butikken.
Den er bare nydelig.
Jeg tenker, aha, sikkert den jeg skal ha.
Jeg tar den opp og tenker nei, ikke den heller.
Likevel blar jeg opp og kommer til siste siden.
Der er det bilde av en annen stokk.
Mother Mary av Alana Fairchild.
Jeg tenker at kanskje er det den.
Jeg sier til damene ved min side.
Skal tro om hun har den til salgs.
Ja, se der, svarer damen.
Den ligger der, midt foran deg.
Der lå den jo, rett foran nesen min.
Rett foran hånden min.
Her er jeg sa den.
Jeg er den du skal ha.
Ja, sa jeg den skal jeg ha.
Den er min.
Hjertet mitt sier at valget var riktig.
I dag.

8 kommentarer
    1. Jeg legger ikke ofte igjen kommentar – men vet du, du har en fin blogg – Stå på – så når du langt <3 legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din

    2. Gøy med intuisjon 🙂 Det er ikke for ingenting at den er der 😉
      Jeg skulle sååå gjerne vært på messa denne helgen, men har vært syk og derfor ble det ikke noe a 🙁 Er det kun en gang i året, eller er det messe til våren også? Har så lyst til å dra dit!
      Ønsker den en ny, fin uke 😉

    3. Armonia: Den store er vel bare en gang i året tror jeg, men det er messer over hele landet hele året. Det er kjempegøy. Skal blogge etterhvert om det jeg var med på:) han en fin uke du og:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg